וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן למשעל: לא נאפשר קיום אמצעי לחימה בגדה

ניר יהב

3.12.2011 / 9:50

בפגישתם לפני שבוע וחצי הודיע אבו מאזן לחאלד משעל כי כל מי שיחזיק נשק בגדה - ייעצר, כך אמר יועצו המדיני של אבו מאזן. כמו כן אמר כי הפיוס בין חמאס לפתח "בדרך ליישום"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הבהיר לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בפגישתם לפני כשבוע וחצי כי הוא אוסר על החזקת נשק ותחמושת בגדה המערבית, וכי אם ייתפסו כאלה שיחזיקו נשק או יסחרו בו – הם ייעצרו מיידית. כך אמר היום (שבת) נימר חמאד, יועצו המדיני של אבו מאזן, לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון.

"עמדתו של אבו מאזן כלפי מעצרים פוליטיים ברורה מאד, והוא גם הציג אותה בפני חאלד משעל", אמר חמאד. לדבריו, "אבו מאזן מתנגד נחרצות למעצרים פוליטיים ואם קרתה טעות ואכן בוצע מעצר כזה – הוא מיד מורה לשחרר את העצור. באותה נשימה הבהיר אבו מאזן למשעל כי לא יאפשר החזקת נשק או תחמושת בגדה, וכל אדם שייתפס עם נשק - ייעצר, בין אם הוא מחמאס או מארגון אחר".

חמאד אמר כי פגישתם של אבו מאזן ומשעל "שברה מחסום חשוב בדרך להשגת פיוס", והוסיף כי כולם ערוכים ומוכנים להתקדם בדרך להשגת רגיעה "שתהיה מבוססת על מצע פוליטי מאוחד לכל הפלסטינים, במטרה לחזק את עמדתנו אל מול הקהילה הבינלאומית". עוד גילה כי הפיוס "בדרך ליישום".

יפעלו "בשותפות ובאחריות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס משעל נפגשו לפני כשבוע וחצי בקהיר, לראשונה מאז נחתם הסכם הפיוס בין חמאס לפתח לפני כחצי שנה. בפגישה דנו השניים, בין היתר, בדרכים ליישום הסכם הפיוס, והיא זכתה לתגובות זועמות בירושלים. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, המזוהה עם אבו מאזן, דיווחה כי השניים דנו בנוסף גם במצב הפוליטי, בעתיד הסוגיה הפלסטינית, בהפסקת האש עם ישראל בגדה ובעזה ובתמיכה במאבק בגדר ההפרדה ובהתנחלויות הישראליות.

עם תום הפגישה סיפר אבו מאזן כי השניים החליטו לעבוד ביחד "באחריות ובשותפות" וכי אין ביניהם שום חילוקי דעות. עוד הגדיר אבו מאזן את הפגישה כ"חשובה" וטען כי היא התקיימה ברוח חיובית. בדבריו הוא הודה למצרים, שאירחה את הפגישה ומשקיעה בשנים האחרונות מאמצים לפייס בין חמאס לפתח.

גם חאלד משעל התייחס לתוכן הפגישה ואמר, כי "אני רוצה להודיע לעמנו הפלסטיני ולאומה הערבית והאיסלמית, שפתחנו דף חדש בשותפות בכל מה שנוגע לבית הפלסטיני". עוד אמר משעל כי ביכולתה של הפגישה "לדחוף קדימה" את הסוגיה הפלסטינית ואת נושא הפיוס. "אנו מקווים שהעם הפלסטיני וכל הכוחות הפועלים בו יסייעו לנו למען האינטרס שלנו. אנחנו שמחים להיות במצרים ומודים לה מאוד", הוסיף.

עוד באותו נושא:
גורמים בלשכת נתניהו: אבו מאזן מתקרב לחמאס ומתרחק מהשלום
אבו מאזן ומשעל נועדו בקהיר: "פתחנו דף חדש"
דיווח: חמאס ופתח סיכמו שהממשלה הבאה תשב בעזה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully