וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בלשכת נתניהו: אבו מאזן מתקרב לחמאס ומתרחק מהשלום

טל שלו, כתבתנו המדינית

25.11.2011 / 0:30

גורמים בלשכת ראש הממשלה התייחסו לפגישה שנערכה בין אבו מאזן לראש הלשכה המדינית של חמאס בקהיר. במערכת הביטחון עם זאת, סבורים שיש להפשיר את הכספים לרשות

"ככל שאבו מאזן יתקרב לחמאס, כך הוא יתרחק מהשלום בישראל", כך הגיבו הערב בלשכת ראש הממשלה לפגישת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שהתקיימה אתמול (חמישי) בקהיר, על רקע מאמצי הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים. ראש הממשלה קרא היום להפסיק את תהליך הפיוס הפלסטיני, אך גורמים מדיניים העריכו כי בשל העובדה שלא התקבלו בפגישה החלטות ממשיות לקראת ממשלת אחדות, היא נראית כטקסית בלבד ולא מעשית. כמו כן, נתניהו כינס אמש את הקבינט המדיני-ביטחוני להמשך הערכת המודיעין השנתית שנסקרה השבוע בפני השרים. גורם מדיני העריך כי בין היתר, ידונו חברי הקבינט בפגישה שנערכה בקהיר.

אולם למרות שהפגישה הסתיימה ללא תוצאות פרקטיות הקשורות להמשך תהליך האחדות, היא עוררה תגובות נזעמות בקרב חלק משרי הממשלה. "הרשות ששאפה להיות גוף ששולט ומנהל את חיי הפלסטינים היא מהיום גוף טרור לכל דבר ועניין", אמר שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, "אבו מאזן בחר היום להסלים את הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים ותוצאות השותפות עם חמאס יהיו אסון לעם הפלסטיני ולאזור כולו". המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, אף הרחיק לכת ואמר כי "מפגן האחדות הפלסטיני סותם את הגולל על שיחות ישירות עם הפלסטינים", שלום הכריז כי "לא נדבר עם ממשלה שלא תכריז באופן פומבי על הכרה במדינת ישראל, התנערות מטרור והכרה בהסכמים קודמים".

"התמוטטות הרשות תיצור ואקום מסוכן"

בימים האחרונים דווח על לחצים בינלאומיים בירושלים לשחרור כספי המסים של הרשות הפלסטינית, אותם מעכבת ישראל מאז התקבלה הרשות הפלסטינית כחברה באונסק"ו. גורמים מדיניים אמרו אמש לוואלה! חדשות כי נכון לעכשיו הכספים עדיין מעוכבים, עד אשר תתקבל החלטה אחרת. שר החוץ, אביגדור ליברמן, הצהיר בימים האחרונים כי ישראל לא תכיר בממשלת אחדות שלא תקבל "בצורה חדה וברורה" את תנאי הקוורטט, ו"לא תעביר לה אפילו שקל אחד", ההתבטאויות הללו מגיעות למרות העובדה כי לא התקבלו בפגישת אבו מאזן-משעל החלטות ממשיות לקראת הקמת ממשלת אחדות.

בחודש שעבר, בעקבות קבלת הרשות הפלסטינית כחברה באונסק"ו, החליטו שרי השמינייה להקפיא 100 מיליון דולר מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. שבועיים אחר כך, הקבינט התכנס לדון בנושא אך לא החליט לשחרר את הכספים. ביום ראשון האחרון, לאחר דיון נוסף בנושא, החליטו שרי השמינייה להמשיך ולהקפיא את הכספים עד שיתבררו תוצאות הפגישה בין אבו מאזן למשעל. בשבוע האחרון קראו גורמים בינלאומיים שונים, בהם שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ושליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, לשחרר את הכספים אותם מעבירה ישראל לרשות כחלק מההסכמים הכלכליים בין ישראל והרשות.

במערכת הביטחון מביעים תמיכה רחבה בשחרור הכספים המוקפאים, המשמשים לתשלום משכורות השוטרים הפלסטינים, בהקדם האפשרי, ומדגישים כי העיכוב פוגע באינטרס הישראלי לשמירה על רגיעה בשטחים. על רקע קריאתו של ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, כי הרשות הפלסטינית עומדת בפני שיתוק מוחלט בעקבות אי העברת הכספים, אמרו אמש גורמים בסביבת שר הביטחון, אהוד ברק, כי התמוטטות הרשות מנוגדת לאינטרס הישראלי והוסיפו כי "אם הרשות תתמוטט, ייווצר ואקום מסוכן".

עוד בנושא:

אבו מאזן ומשעל נועדו בקהיר: ”פתחנו דף חדש
חאלד משעל הגיע לקהיר לקראת פגישה עם אבו מאזן
בית הנבחרים בארה”ב: נפשיר כספי הסיוע לפלסטינים


(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully