וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ומשעל נועדו בקהיר: "פתחנו דף חדש"

ניר יהב

24.11.2011 / 16:00

יו"ר הרשות הפלסטינית וראש הלשכה המדינית של חמאס לא הכריזו בפגישתם על זהותו של ראש ממשלת האחדות הבא. עם זאת, בפגישה בא לידי ביטוי נושא הפסקת האש עם ישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (חמישי) בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ודן עימו בדרכים ליישום הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, שנחתם לפני חצי שנה. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, המזוהה עם אבו מאזן, דיווחה כי השניים דנו בנוסף גם במצב הפוליטי, בעתיד הסוגיה הפלסטינית, בהפסקת האש עם ישראל בגדה ובעזה ובתמיכה במאבק בגדר ההפרדה ובהתנחלויות הישראליות. זוהי פגישתם הראשונה מאז שנחתם הסכם הפיוס בין חמאס לפתח בחודש מאי האחרון.

עם תום הפגישה סיפר אבו מאזן כי בפגישה החליטו השניים לעבוד ביחד "באחריות ובשותפות" וכי אין ביניהם שום חילוקי דעות. עוד הגדיר אבו מאזן את הפגישה כ"חשובה" וטען כי היא התקיימה ברוח חיובית. בדבריו הוא הודה למצרים, שאירחה את הפגישה ומשקיעה בשנים האחרונות מאמצים לפייס בין חמאס לפתח.

גם חאלד משעל התייחס לתוכן הפגישה ואמר, כי "אני רוצה להודיע לעמנו הפלסטיני ולאומה הערבית והאיסלמית, שפתחנו דף חדש בשותפות בכל מה שנוגע לבית הפלסטיני". עוד אמר משעל כי ביכולתה של הפגישה "לדחוף קדימה" את הסוגיה הפלסטינית ואת נושא הפיוס. "אנו מקווים שהעם הפלסטיני וכל הכוחות הפועלים בו יסייעו לנו למען האינטרס שלנו. אנחנו שמחים להיות במצרים ומודים לה מאוד", הוסיף.

על אף דיווחים מהימים האחרונים מהם עלה כי השניים יכריזו בפגישתם על זהות ראש ממשלת האחדות הבא או על שרי הממשלה שתקום, הדבר לא קרה. הפגישה הוגדרה על ידי שני הצדדים כ"חשובה" ובעקבותיה צפויות משלחות חמאס ופתח לקיים בקרוב פגישות נוספות "שמטרתן פתרון המכשולים והבעיות וגיבוש ממשלת מעבר, שמטרותיה העיקריות הן להכין את הבחירות הבאות לנשיאות ולפרלמנט ולשקם את עזה".

בתחילה נועדו משעל ואבו מאזן בארבע עיניים. לאחר מכן נערכה פגישה רחבה בנוכחות סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק ובכירים נוספים בלשכה המדינית של חמאס, בכירים בפתח כגון סאיב עריקאת, זכריא אל-ארא ועזאם אל-אחמד, שגריר הרשות במצרים ברכאת אל-פרא, וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'.

עוד בנושא:

אבו מאזן למלך ירדן: הפסקת הבנייה - תנאי לשיחות
דיווח: חמאס ופתח סיכמו שהממשלה הבאה תשב בעזה
חמאס מתגמש: לא נתנגד שפיאד יכהן כשר האוצר

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully