וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתגמש: לא נתנגד שפיאד יכהן כשר האוצר

ניר יהב

16.11.2011 / 9:50

לקראת פגישתם של אבו מאזן וחאלד משעל, הולכים ומתגברים הקולות המאשרים כי חלה התקדמות בין פתח לחמאס. גורמים פלסטינים בכירים ציינו כי יש הסכמה על גיבוש מצע פוליטי משותף

הפגישות שקיימו נציגי חמאס ופתח לקראת פגישתם של יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, הובילו למספר הסכמות עקרוניות ביניהם – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. גורמים פלסטינים בכירים אמרו לעיתון כי הצדדים הסכימו ביניהם על שתי נקודות מרכזיות: גיבוש מצע פוליטי משותף והקמת ממשלה זמנית שבראשה לא יעמוד ראש הממשלה הנוכחי סלאם פיאד.

"ההתפתחויות האחרונות, ובראשן אי-יכולתו של הקוורטט לכפות על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות והמהלך האמריקאי לסכל את הפנייה הפלסטינית לאו"ם, שכנעו את אבו מאזן שסלאם פיאד לא חייב להיות ראש הממשלה", אמרו המקורות. לטענתם, חמאס אמר לפתח כי אין לו התנגדות לכך שפיאד יכהן כשר האוצר בממשלה שתקום.

אבו מאזן וחאלד משעל צפויים להיפגש ב-24 בנובמבר בקהיר ולדון על הפיוס בין חמאס לפתח שנחתם כבר לפני יותר מחצי שנה בבירה המצרית. מאז שנחתם הסכם הפיוס בין חמאס לפתח לא יושמו סעיפיו, ובראשם הקמת ממשלת טכנוקרטים עד לקיום בחירות במועד מוסכם. אבו מאזן הציע בחודשים האחרונים לקיים את הבחירות בחודש ינואר, אולם ייתכן כי הן ייערכו בחודש מאי. יו"ר הרשות לא יתמודד בבחירות הבאות.

בכיר פתח אמין מקבול אישר כי הושגה פריצת דרך בשיחות הפיוס בין חמאס לפתח: "חמאס ופתח פועלים כדי להתמודד עם כל המכשולים בפני הקמת ממשלה והכרזה על אחדות לאומית במהירות האפשרית", אמר. לדבריו, פגישתם של משעל ואבו מאזן "תהיה פגישה חשובה אשר תזרז את יישום הסכם הפיוס שנחתם בקהיר".

עוד בנושא:

חמאס ופתח הסכימו לשחרור הדדי של אסירים פוליטיים
חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully