וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי חיים גבריאלי: "הסוכן הסמוי - עבריין"

2.12.2011 / 13:28

בפעם השלישית הוארך מעצרו של חיים גבריאלי, דודה של חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי, החשוד שתכנן לפגוע בבכיר בעירייה. השופט: "עבירות חמורות, בעלות מימד של אלימות"

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שישי) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של חיים גבריאלי. זוהי הארכת המעצר השלישית של גבריאלי, דודה של חברת הכנסת לשעבר, ענבל גבריאלי, החשוד בקשירת קשר ובכוונה לפגוע באלי לוי, ראש אגף התכנון והבנייה בעיריית תל אביב. מעצרו של החשוד השני בפרשה, איתן בוזגלו, הוארך אף הוא בחמישה ימים. היום הוגשה כנגד השניים הצהרת תובע בבית המשפט.

נציג היחידה החוקרת, היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, ציין כי "מדובר בעבירות חמורות ביותר", וכי יש צורך להשאיר את השניים במעצר על מנת למנוע מהם לשבש מהלכי חקירה. סנגוריו של גבריאלי, עורכי הדין מאיה סטול ואיציק איצקוביץ', ביקשו מבית המשפט לשחרר אותם למעצר בית.

לטענתם, החקירה הסמויה של המשטרה מתנהלת כבר חצי שנה, החל מחודש יוני האחרון, וכל תקופת הזמן הזו לא סברה המשטרה כי השניים עלולים לשבש חקירה. עוד הם טענו כי מצבו הרפואי של גבריאלי התדרדר בשבוע האחרון בו היה עצור. כזכור, אושפז השבוע גבריאלי בבית החולים לאחר שנפל ונחבט בראשו כששהה במעצר, והוא סובל משני שברים בגולגולת.

הרקע: סכסוך עם העירייה

עוד תקפו הסנגורים את הסוכן המשטרתי שהביא לכאורה לפיצוח התיק. לטענתם, מדבר בעבריין מסוכן, אשר קיבל טובת הנאה מהמשטרה, בדמות הסכם לכאורה בינו לבין המשטרה בתמורה לעדותו. "יש מאחוריו קופת שרצים. לא לקחו אדם נטול עבירות פליליות וגייסו אותו למשימה. מדובר בעבריין", אמר עורך דין איצקוביץ' לוואלה! חדשות. השופט צחי עוזיאל לא קיבל את טענות ההגנה, וקבע כי מדובר ב"עבירות חמורות, בעלות ממד של אלימות ופגיעה בסדר הציבורי". השופט נענה לבקשת המשטרה, והאריך את מעצרם של החשודים עד ליום שלישי, אז צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

הרקע לפרשה הוא סכסוך ארוך שנים בין גבריאלי לבין עיריית תל אביב סביב קרקע בגודל של למעלה משלושה דונמים ששייכת למנהל מקרקעי ישראל, השוכנת ברחוב זרח ברנט בדרום העיר. במהלך השנים התכתשו העירייה וגבריאלי בבתי משפט בערכאות שונות. בשנת 2005 אף ניסה גבריאלי לרתום למאבק את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר ננזף על ידי מבקר המדינה בשל כך. הדיון הסופי בעניין אמור היה להתקיים ב-29 בנובמבר.

הסוכן לשעבר פנה למשטרה

על פי החשד, החליט גבריאלי למנוע בכל מחיר את הגעתו של אלי לוי להעיד בדיון מטעם העירייה. על פי החשד, לצורך כך שכר גבריאלי את שרותיו של איתן בוזגלו, תושב חולון בן 53 המוכר למשטרה מתחום האלימות והרכוש. בוזגלו פנה לגורם שלישי כדי שישמש "שכיר חרב", ויבצע את המשימה בפועל. אותו גורם הוא למעשה סוכן סמוי לשעבר, שהופעל על ידי ימ"ר תל אביב לפני 25 שנה.

הסוכן לשעבר פנה ליחידה המרכזית של מחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד והוא יידע את מפעיליו הוותיקים על הכוונה לפגוע בלוי. גבריאלי סיכם עמו, לפי החשד, על תשלום של עשרות אלפי שקלים עבור עבודתו. הוא צייד אותו בפגיון ציד ובסכום כסף התחלתי. הפגישה תועדה במלואה על ידי מפלג הסוכנים, בראשותו של רב-פקד עמי שרייבר. בעיצומה של החקירה, שנוהלה על ידי פקד ערן דותן ממפלג התשאול של ימ"ר תל אביב, נעצר בוזגלו על ידי בלשי ימ"ר תל אביב בעת שניסה, על פי החשד, לפרוץ לדירה בפתח תקווה. במקביל עצרו בלשי הימ"ר גם את גבריאלי.

עוד בנושא:
חשד: דודה? של ענבל גבריאלי תכנן לפגוע בבכיר בעיריית ת”א
מעצרו של דודה של ענבל גבריאלי הוארך ב-3 ימים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully