וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של דודה של ענבל גבריאלי הוארך ב-3 ימים

29.11.2011 / 18:40

חיים גבריאלי חשוד שהזמין עבריין לפגוע בבכיר בעיריית תל אביב. הדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב נערך בהיעדרו של גבריאלי המאושפז לאחר שנחבט בראשו. "יש הקלטה מפלילה"

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) בשלושה ימים נוספים את מעצרו של חיים גבריאלי, דודה של חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי, בחשד שהזמין את העבריין איתן בוזגלו לפגוע במנהל אגף הנכסים של עיריית תל אביב, אלי לוי, לאחר סכסוך עם העירייה בנוגע לקרקע בעיר. מעצרו של בוזגלו הוארך אף הוא בשלושה ימים נוספים. הדיון בעניינם של השניים, שנעצרו בעקבות מידע שסיפק סוכן משטרתי, התקיים ללא נוכחותו של גבריאלי המאושפז לאחר שנחבט אתמול בראשו, והוא נערך אחרי הארכת מעצר קודמת של חמישה ימים.

את החבלה בראשו קיבל גבריאלי בבית המעצר הדרים בו הוא מוחזק. על פי שירות בתי הסוהר, אתמול בשעת בוקר מוקדמת העירו אותו סוהרים כדי לקחת אותו לחקירה. גבריאלי קם ממיטתו, ואז נפל ונחבט בראשו. הוא נלקח לבית החולים תל השומר, שם קיבל טיפול רפואי, והוחלט להשאירו לאשפוז ולהשגחה. שוטרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב שומרים עליו כעת במיטת חוליו.

חיים גבריאלי, החשוד שתכנן לתקוף בכיר בעיריית תל אביב. דרור עינב
גבריאלי בבית המשפט בדיון הקודם בעניינו/דרור עינב

בדיון טען נציג המשטרה כי בידי צוות החקירה ישנה הקלטה של גבריאלי מנחה את סוכן משטרתי לפגוע בלוי. לדברי נציג המשטרה מדובר ב"הנחיה ספציפית וחד משמעית". עוד הוא טען כי למרות מצבו הרפואי של גבריאלי ולמרות העובדה כי הוא מאושפז בבית החולים, הוא עדיין מוגדר על ידי המשטרה כמסוכן לציבור, ולכן יש להאריך את מעצרו.

מנגד, טענו סנגוריהם של החשודים כי המשטרה "מגששת באפלה", וכינו את הסוכן הסמוי שהפליל את השניים "עבריין בעייתי". עוד טענו כי לוי לא נפגע כתוצאה ממעשיהם של החשודים. "בסופו של יום אין פציעה ואין פגיעה ולא נגרם נזק כזה או אחר", אמרו בפני בית המשפט, ועל כן ביקשו הסנגורים לשחרר את מרשיהם למעצר בית. השופט יצחק יצחק לא התרשם מטיעוניהם של הסנגורים וקבע כי "קיים יסוד סביר ואף למעלה מכך הקושר את החשודים לביצוע העבירות". עם זאת לא נעתר השופט לבקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים בשמונה ימים, והותיר אותם במעצר עד ליום שישי הקרוב בלבד.

חשוד שפנה לשכיר חרב

הרקע לפרשה הוא סכסוך ארוך שנים בין גבריאלי לבין עיריית תל אביב סביב קרקע בגודל של למעלה משלושה דונמים ששייכת למנהל מקרקעי ישראל, השוכנת ברחוב זרח ברנט בדרום העיר. במהלך השנים התכתשו העירייה וגבריאלי בבתי משפט בערכאות שונות. בשנת 2005 אף ניסה גבריאלי לרתום למאבק את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר ננזף על ידי מבקר המדינה בשל כך. הדיון הסופי על ידי בית המשפט העליון צפוי היה להתקיים היום.

על פי החשד, החליט גבריאלי למנוע בכל מחיר את הגעתו של אלי לוי להעיד בדיון מטעם העירייה. על פי החשד, לצורך כך שכר גבריאלי את שרותיו של איתן בוזגלו, תושב חולון בן 53 המוכר למשטרה מתחום האלימות והרכוש. בוזגלו פנה לגורם שלישי כדי שישמש "שכיר חרב", ויבצע את המשימה בפועל. אותו גורם הוא למעשה סוכן סמוי לשעבר, שהופעל על ידי ימ"ר תל אביב לפני 25 שנה.

הסוכן לשעבר פנה ליחידה המרכזית של מחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד והוא יידע את מפעיליו הוותיקים על הכוונה לפגוע בלוי. גבריאלי סיכם עמו, לפי החשד, על תשלום של עשרות אלפי שקלים עבור עבודתו. הוא צייד אותו בפגיון ציד ובסכום כסף התחלתי. הפגישה תועדה במלואה על ידי מפלג הסוכנים, בראשותו של רב-פקד עמי שרייבר. בעיצומה של החקירה, שנוהלה על ידי פקד ערן דותן ממפלג התשאול של ימ"ר תל אביב, נעצר בוזגלו על ידי בלשי ימ"ר תל אביב בעת שניסה, על פי החשד, לפרוץ לדירה בפתח תקווה. במקביל עצרו בלשי הימ"ר גם את גבריאלי.

עוד בנושא:

חשד: דודה? של ענבל גבריאלי תכנן לפגוע בבכיר בעיריית ת"א

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully