וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: דודה? של ענבל גבריאלי תכנן לפגוע בבכיר בעיריית ת"א

25.11.2011 / 11:57

על רקע מאבק משפטי בנוגע לקרקעות, נעצר חיים גבריאלי בחשד שהעביר סכין לסוכן סמוי, על מנת שיפגע במנהל אגף הנכסים בעיריית תל אביב. מעצרו של גבריאלי הוארך בחמישה ימים

היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עצרה את חיים גבריאלי בחשד שהזמין עבריין שיפגע במנהל אגף הנכסים של עיריית תל אביב, אלי לוי, במסגרת סכסוך עם העירייה בנוגע לקרקע בעיר. לרוע מזלו של גבריאלי, האיש ממנו הזמין את הפגיעה פנה לסוכן סמוי לשעבר של היחידה המרכזית. חיים גבריאלי הוא דודה? של חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי. הבוקר (שישי) האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של גבריאלי בחמישה ימים.

הסכסוך ארוך השנים בין גבריאלי לבין עיריית תל אביב נסוב סביב קרקע של למעלה משלושה דונמים, השייכת למנהל מקרקעי ישראל ברחוב זרח ברנט בשכונת שבזי שבדרום העיר. במהלך השנים התכתשו העירייה וגבריאלי בבית משפט בערכאות שונות. בשנת 2005 אף ניסה גבריאלי לרתום למאבק את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר ננזף על ידי מבקר המדינה בגין כך. הדיון הסופי של בנושא נקבע סופית על ידי בית המשפט העליון ליום שלישי הבא, 29 בנובמבר. על פי החשד, החליט גבריאלי למנוע בכל מחיר את הגעתו של אלי לוי להעיד בדיון מטעם העירייה.

לצורך כך שכר גבריאלי על פי החשד את שרותיו של איתן בוזגלו תושב חולון בן 53 המוכר למשטרה מתחום האלימות והרכוש, ורתם אותו למען המטרה. בוזגלו פנה לגורם שלישי כדי שישמש "שכיר חרב", ויבצע את המשימה בפועל. אותו גורם הוא למעשה סוכן סמוי לשעבר, שהופעל על ידי ימ"ר תל אביב לפני 25 שנה.

חיים גבריאלי, החשוד שתכנן לתקוף בכיר בעיריית תל אביב. דרור עינב
גבריאלי בבית המשפט/דרור עינב

הפגישה עם הסוכן הסמוי תועדה במלואה

הסוכן לשעבר פנה ליחידה המרכזית של מחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד. הוא יידע את מפעיליו הוותיקים על הכוונה לפגוע בלוי. בשבוע שעבר פגש אותו גבריאלי וסיכם עמו לפי החשד על תשלום של עשרות אלפי שקלים עבור עבודתו. הוא צייד אותו בפגיון ציד לצורך פגיעה בלוי ובסכום כסף התחלתי, פגישה אשר תועדה במלואה על ידי מפלג הסוכנים בראשותו של רב-פקד עמי שרייבר.

שלשום, בעיצומה של החקירה, בניהולו של פקד ערן דותן ממפלג התשאול של ימ"ר תל אביב, הופתעו החוקרים לגלות כי בוזגלו לא המתין בדריכות למשימה לפגוע בבכיר העירייה. הוא נעצר על ידי בלשי ימ"ר תל אביב בעת שניסה על פי החשד לפרוץ לדירה בפתח תקווה. החוקרים לא הטיחו בו את החשדות, אלא המתינו. אתמול זימנו החוקרים את לוי למשרדי הימ"ר, שם סיפרו לו על המזימה לכאורה לפגוע בו.

במקביל עצרו בלשי הימ"ר את גבריאלי, והיום האריך כאמור בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו בחמישה ימים. במקביל, גם מעצרו של בוזגלו הוארך בחמישה ימים. במהלך הלילה עודכן גם ראש העירייה רון חולדאי בכוונה לפגוע בעובד העירייה הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully