וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר נחטף והוחזק בשטחים בשל חוב כספי של אביו

1.12.2011 / 1:55

במשך ארבעה ימים הוחזק צעיר בן 23 בשבי חוטפיו בשטחים בעקבות חוב כספי שצבר אביו. שניים מהחוטפים נתפסו לאחר תרגיל מוצלח שביצעה המשטרה, המצוד אחר החשודים האחרים נמשך

שני תושבי השטחים נעצרו בחשד שחטפו באיומי אקדח בן של קבלן מאזור הצפון, כך הותר הלילה (חמישי) לפרסום. היחידה המרכזית של משטרת תל אביב עצרה לפני כשבועיים את השניים, שעל פי החשד ביצעו את החטיפה על רקע סכסוך כספי בין הקבלן לחשודים. במשטרה קוראים לשאר החוטפים המעורבים בפרשה להסגיר את עצמם בהקדם.

מחקירת המשטרה עולה כי ב-30 באוקטובר, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, הגיעו החשודים, ראד דרדון וג'ראח סאלח אל-אדין, לאתר בנייה בחולון, שם עבד באותה העת הקבלן תושב אום אל פחם, יחד עם בנו בן ה-23. על פי החשד, השניים שלפו אקדחים והורו לבן להיכנס לרכבם, תוך הפעלת כוח פיזי. אל מול עיניו ההמומות של האב, ברחו החשודים מהמקום יחד עם בנו ונעלמו.

עוד באותו היום קיבל הקבלן המודאג שיחת טלפון, בה נאמר לו על ידי החוטפים: "תביא את הכסף, או שלא תראה את הבן שלך". האב המודאג פנה למשטרה, בבקשה שתסייע לו להשיב את בנו. "מרגע שהבנו במי מדובר, הפננו את כל המשאבים שלרשותנו לצורך השבת הצעיר לחיק משפחתו", סיפר ראש צוות החקירה, רב פקד אדי פלינר, לוואלה! חדשות. "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, טכנאי מחשבים, שלא היה לו כל קשר לחוב כספי כזה או אחר של אביו".

אל צוות החקירה הצטרפה יחידת המשא ומתן של משטרת ישראל, המתמחה בניהול מצבים מסוג זה. "ניהלנו דין ודברים עם החוטפים, מבלי שהם יידעו כי מאחורי המשא ומתן עומדים בעצם גורמי אכיפת החוק", סיפר רפ"ק פלינר. לדבריו, "יצרנו מצג שווא עבור החוטפים, שהביא בסופו של דבר לשחרורו של הצעיר".

ב-2 בנובמבר העבירו החוטפים את בנו של הקבלן לגורם שלישי, מבלי לדעת שמדובר בחוקרי ימ"ר תל אביב. "עד לרגע שבו שוחרר החטוף, כל המשאבים שלנו הושקעו בשחרורו. אל שלב איתור ומעצר החשודים הגענו רק לאחר שהבן שב הביתה בשלום", ציין רפ"ק פילנר. בסופו של דבר, לאחר ביצוע פעולות חקירה נעצרו שני החשודים, תושבי אל-עזריה וחיזמה לפני כשבועיים. אלא שבכך לא תמה הפרשה. על פי רפ"ק פלינר, צפויים להתבצע מעצרים נוספים. "אני פונה לשאר החוטפים המעורבים בפרשה וממליץ להם להסגיר את עצמם, על מנת שלא נצטרך להגיע לשטחים ולעצור אותם", אמר.

ביום ראשון צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום, בגין חטיפה ותקיפה תוך שימוש בנשק חם. "חשוב לומר זאת על רקע חוסר האמון של המגזר הערבי בגורמי אכיפת החוק", ביקש רפ"ק פלינר להדגיש. "מי שיפנה לקבלת עזרה, יזכה לקבל את כל המשאבים העומדים לרשות המשטרה", הבהיר.

עוד בנושא:
תלמיד מכינה טוען: אדם ניסה לחטוף אותי בשומרון
צעירה שנחטפה בדרום מסרבת להעיד נגד החוטפים
אישום: חטף תלמידת אולפנה בת 16 מפרדס חנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully