וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חדש קובע: השלטון בישראל מושחת מבעבר

רמת השחיתות במגזר הציבורי בשנת 2011 הייתה הגבוהה ביותר מזה 15 שנים, כך קובע מדד השחיתות שמפרסם ארגון השקיפות הבינלאומי. עוד נמצא שישראל ממוקמת בשליש התחתון בין מדינות אירופה

מדינת ישראל מושחתת יותר מבעבר, כך קובע דו"ח של ארגון השקיפות הבינלאומי המתפרסם מדי שנה ומדרג את מדינות העולם על פי מידת השחיתות בהן. בדו"ח לשנת 2011 שהתפרסם היום (חמישי), דורגה ישראל במקום ה-36 בין מדינות העולם במדד השחיתות של ארגון השקיפות הבינלאומי וקיבלה את הציון 5.8 מתוך 10. הציון מהווה ירידה של שישה מקומות לעומת השנה שעברה והנמוך ביותר שקיבלה מאז שנת 1996.

מיקומה של ישראל בין מדינות האיחוד האירופי מגלה תמונה מדאיגה גם כן. מתוך 34 המדינות, ממוקמת ישראל במקום ה-25, בשליש התחתון של המדינות, כאשר תחתיה ניתן למצוא, בין היתר, את טורקיה (ציון 4.2), איטליה (ציון 3.9) ויוון (ציון 3.4) ומעליה את צרפת (ציון 6.8), גרמניה (ציון 7.9) ובריטניה (ציון 7.6).

בראש הטבלה נמצאות המדינות ה-"נקיות" משחיתות, דוגמת ניו זילנד, המובילה את הדירוג במקום הראשון בציון 9.5, שבדיה (במקום הרביעי בציון 9.3), סינגפור (במקום השביעי בציון 9.2) ואוסטרליה (במקום העשירי בציון 8.8). ארצות הברית דורגה במקום ה-24 בציון 7. בתחתית הטבלה מדורגות המדינות המושחתות ביותר ביניהן סומליה, שדורגה אחרונה במקום 182 עם הציון 1, רוסיה המדורגת במקום ה-143 בציון 2.4.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדינות "האביב הערבי" בתחתית הטבלה

מדד השחיתות העולמי מדרג את המדינות לפי "מידת השחיתות הנתפשת" במגזר הציבורי שלהן ומגדיר שחיתות כ-"ניצול לרעה של כוח למטרת רווח אישי". המדד נחשב למוערך ביותר בקרב מקבלי החלטות בעולם, והוא מתבסס על 17 מקורות מידע מ-13 מכונים מוכרים ועצמאיים. המידע כולל נתונים מסקרים שנאספו בין דצמבר 2009 לספטמבר 2011, ומשקף דעות של מומחים ואנשי עסקים במדינות המוערכות ומחוצה להן.

על רקע גל המהפכות בעולם הערבי, דורגו רוב מדינות ה-"אביב הערבי" במקומות נמוכים באופן יחסי, עם ציונים הנמוכים מארבע. כך לדוגמה, מצרים, בה נערכו מוקדם יותר השבוע לראשונה בחירות דמוקרטיות, קיבלה את הציון 2.9 ודורגה במקום ה-112. סוריה, שאת המתרחש בה כינה השבוע האו"ם "פשעים כנגד האנושות", קיבלה את הציון 2.6 וממוקמת במקום ה-129. לוב דורגה נמוך גם היא עם הציון 2, והיא נמצאת במקום ה-168. דו"ח אחר שפרסם ארגון שקיפות בינלאומית טרם המהפכות במדינות אלה ייחס את השחיתות הגואה לתרבות שלטונית הנגועה בנפוטיזם ובשוחד מצד עובדי ציבור, וכן קבע כי כל עוד מוטמעות תופעות אלה בהתנהלות השלטונות, לחוקים ולרגולציה הפורמליים צפויה השפעה מינימלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully