וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: החברה הישראלית אפופה בגילויי שחיתות

גלעד גרוסמן

14.12.2010 / 20:08

נשיאת בית המשפט העליון נשאה דברים בטקס הסמכה של לשכת עורכי הדין והזהירה מפני התרחבות הפערים בחברה הישראלית. "הצורך בחיזוק הקבוצות החלשות חיוני יותר מתמיד"

"גילויים רבים של תופעות שחיתות מבחינה חברתית ומוסרית אופפים את החברה הישראלית, ולצדם תופעות מדאיגות של גזענות ושנאת האחר. כל ביטוי גזעני עלול להצית אש זרה ועלול לפגוע בקיומנו כחברה", כך אמרה הערב (שלישי) נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש.

ביניש, שנאמה בטקס הסמכה של לשכת עורכי הדין, אמרה לפרקליטים החדשים כי הפערים בין השכבות השונות בחברה מדאיגים. "לא זו בלבד שהפערים לא הצטמצמו בשנים האחרונות, אלא אף התרחבו, והצורך בחיזוק הקבוצות החלשות בישראל חיוני יותר מתמיד. האלימות, הפשיעה הכבדה ותופעות של זילות בחיי אדם, היו בשנים האחרונות לחלק ממציאות חיינו". לדבריה, ישנו גם אובדן אמון ציבורי בכל מוסדות השלטון.

השלכות ארוכות טווח לשביתה

הנשיאה התייחסה גם לשביתת הפרקליטים, ואמרה כי הייעול במערכת המשפט בשנתיים האחרונות עשוי לרדת לטמיון אם תימשך השביתה. "המצב הוא קשה, אנו צפויים במשך תקופה ניכרת בעתיד להתמודד עם השלכות השביתה", אמרה. "חשוב לזכור כי על כפות המאזניים מוטל יותר מאשר שכר הפרקליטים. יש לנו אינטרס ציבורי משותף בחיזוק השירות הציבורי בישראל ובהבטחה כי השירות הציבורי יהווה מוקד משיכה לעורכי דין טובים, שתחושת שליחות ציבורית מנחה את פועלם המקצועי. אני מקווה, לטובת המערכת כולה, שיימצא במהרה פתרון שיביא לסיום השביתה".

גם ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, התייחס לשביתה, וקרא שוב לראש הממשלה להתערב בסכסוך. "אין להמתין עד שישוחררו לרחובות חשודים ונאשמים בעבירות אלימות מסוגים שונים, טרם נבין שאין ברירה אלא לפעול מיידית לסיום השביתה", אמר.

בטקס ההסמכה היום הצטרפו של 1,102 עורכי דין חדשים, כאשר הרוב, מעל 700, מצטרפים למחוז תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully