וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מעכב כספים - צה"ל יידרש להתיר חוזים

29.11.2011 / 12:10

האוצר לא העביר במשך השנה 1.7 מיליארד שקל והכנסת מעכבת עוד 620 מיליון שקל, שיגרמו להאטת פסי הייצור של טנק מרכבה ונגמ"ש הנמר. גורם ביטחוני מסר כי לא תהיה ברירה אלא לבטל חוזים

במערכת הביטחון אומרים כי משרד האוצר התחייב להעביר לצה"ל במהלך השנה החולפת 1.7 מיליארד שקלים תמורת יישום תוכנית ברודט, שייעצה על קיצוצים והתייעלות בצבא, אך לא עשה כן עד כה מסיבות לא ברורות. במקביל, העביר משרד האוצר 620 מיליון שקל לידי הכנסת ויושב ראש ועדת חוץ וביטחון, שאול מופז, החליט לעכב את העברת הכספים. גורמים במשרד הביטחון טוענים כי בשל מתח שנוצר עם שר הביטחון אהוד ברק, מעכב ח"כ מופז את העברת הכספים.

גורם ביטחוני בכיר טען, כי בשל הקיפאון התקציבי בצה"ל לא מתנהל דיאלוג מול התעשיות הביטחוניות לרכישת פיתוחים שעמלו עליהם בשנים האחרונות. "אין לצה"ל היום שקל עבור מערכות כמו 'כיפת ברזל' ואין שקל עבור מערכת שרביט קסמים (מערכת הגנה אקטיבית מפני רקטות לטווח בינוני)", הסביר הגורם הבכיר.

טנק המרכבה ממנו נחטף גלעד שליט ונהרגו שני חיילים במעבר כרם שלום, יוני 2006. AP
בקרוב הרמטכ"ל יקבל החלטות כואבות לגבי האטת קווי הייצור של טנקי המרכבה, נגמ"שי הנמר, מערכת הגנה אקטיבית מסוג מעיל רוח ומערכות פיקוד ושליטה עבור זרוע יבשה/AP

בשל המצב אליו נקלע צה"ל, יידרש הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, לקבל החלטות דרמטיות בתחום ההצטיידות של צה"ל. גורם ביטחוני בכיר נוסף, אישר לוואלה! חדשות, כי בקרוב הרמטכ"ל יקבל החלטות כואבות לגבי האטת קווי הייצור של טנקי המרכבה, נגמ"שי הנמר, מערכת הגנה אקטיבית מסוג מעיל רוח ומערכות פיקוד ושליטה עבור זרוע יבשה. כמו כן, הנחה הרמטכ"ל לבחון התרתם של חוזים שנחתמו מול חברות במשק, מאחר ולא ברור כיצד יהיה ניתן להתחיל את שנת 2012 ללא מסגרת תקציבית. הגורם הבכיר הוסיף, כי אחד הנושאים שהוחלט לבחון הוא תפירת מדי צה"ל, "אם יתברר שגובה הקנס בגין ביטול ההתקשרויות מול חברות מסוימות במשק הוא לא גבוה, לא תהיה ברירה אלא לבטל חוזים. אחת הדוגמאות היא ביטול חוזים מול מתפרות בצפון".

הגורם הוסיף כי האטת קווי הייצור, ביטול התקשרויות מול חברות קטנות במשק והקפאת המשא ומתן מול תעשיות ביטחוניות בישראל הם יבוצעו בדחיפות, אלא אם כן יכריע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוגיית התקציב לפני תום שנת 2011.

עוד בנושא:
"התנהלות תקציב הביטחון בעייתית - ולא מהיום"
סיור ביטחוני של ח"כים בדרום בוטל סביב שאלת מימון
דו"ח של הכנסת: להגביר הפיקוח על תקציב הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully