וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור ביטחוני של ח"כים בדרום בוטל סביב שאלת מימון

פנחס וולף

17.11.2011 / 2:50

חברי ועדת החוץ והביטחון תוכננו לסייר בדרום הארץ כחלק מעבודת הוועדה, ולטענתם ב"החלטה תקדימית" הסיור בוטל משום שמשרד הביטחון סירב לממן טיסתם במסוק. משרד הביטחון: עלות גבוהה

ויכוח על מימון טיסה הביא לביטול סיור ביטחוני של חברי ועדת החוץ והביטחון בדרום: ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שתוכננה לקיים סיור מקיף בדרום הארץ ביום ראשון הקרוב, הודיעה אמש (חמישי) כי הסיור בוטל עקב החלטת משרד הביטחון. העילה לביטול, לטענת הוועדה, היא שמשרד הביטחון אסר על חיל האוויר להטיס את הח"כים החברים בוועדה במסוק, על חשבון משרד הביטחון. עוד טענו בוועדה, כי למרות ניסיונם לשכנע את משרד הביטחון לאפשר את קיום הסיור, דורש המשרד שהכנסת היא שתשלם את ההוצאות על הטיסה. יש לציין כי בסיורים מסוג זה שקיימה ועדת החוץ והביטחון בעבר, נהג חיל האוויר להטיס את חברי הכנסת, ולא נרשמו מחלוקות דומות.

"ההחלטה התקדימית התקבלה לאור הפיקוח והבקרה ההדוקים שמקיים יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז (קדימה), על תוספות תקציביות וכספים המתוכננים לעבור למערכת הביטחון", נמסר מהוועדה בניסיון להסביר את החלטת משרד הביטחון לא לאפשר את קיום הסיור, "וישנם מקרים בהן הבקשות לא מאושרות באופן אוטומטי". יש לציין שמופז אמר בעבר כי, "וועדת החוץ והביטחון איננה חותמת גומי של משרד הביטחון".

על פי התוכנית, חברי הוועדה היו אמורים לקבל מאלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, ומבכירים במערכת הביטחון סקירות מקיפות על מגוון רחב של נושאים. בין השאר, חברי הוועדה היו אמורים לקבל סקירה על המענה המבצעי של הפיקוד נוכח האיומים המתגברים בגזרת סיני, על התקדמות בניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים, וכן של מעבר בסיסי צה"ל לנגב. כמו כן, תוכנן כי חברי הוועדה יקבלו סקירה של בכירים בחיל האוויר בדבר אתגרי החיל ומגמות מרכזיות בבניין הכוח שלו.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "סיור חברי ועדת החוץ והביטחון בדרום תואם ואושר - ומבחינתנו ניתן לקיימו כמתוכנן. עלות המסוק גבוהה מאוד - ומשרד הביטחון ביקש מהוועדה לממן אותה, אך זו סירבה. כידוע, מערכת הביטחון נמצאת בקיצוצים עמוקים, ואין לנו ספק כי ועדת החוץ והביטחון מעוניינת שהתקציב יוקדש לטובת צרכים ביטחוניים אמיתיים".

עוד באותו נושא
טרכטנברג: "הדיון על תקציב הביטחון נגוע ביצרים וכבוד"
דו"ח של הכנסת: להגביר הפיקוח על תקציב הביטחון
בנק ישראל: "משרד הביטחון הוציא 3 מיליארד יותר מהמתוכנן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully