וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הפלסטינים סומכים על אבו מאזן יותר מעל הניה

בסקר דעת קהל שפרסם מכון ירושלים לתקשורת נשקפים הלכי הרוח בציבור הפלסטיני: תמיכה גורפת בעסקת השבויים, התנגדות גוברת למאבק אלים בישראל ופקפוק גובר בנציגי הקוורטט ובאובמה

סקר דעת קהל חדש שפורסם אתמול (ראשון) ועוסק בעמדות הציבור הפלסטיני בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים, מראה כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא עדיין המנהיג הזוכה לאמון הרב ביותר מבין מתחריו בקרב הציבור הפלסטיני. בעוד 25.5 אחוזים מהנשאלים אמרו כי הם סומכים על אבו מאזן יותר מעל כל מועמד אחר, רק 13.9% מביעים את אותו אמון באיסמעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס בעזה. מעמד שניהם השתפר לעומת סקר דומה שנערך בחודש יוני, אז אבו מאזן זכה ל-22.2% תמיכה בעוד הנייה ל-13.6%. 52.5% מהפלסטינים המשתתפים בסקר, שערך מכון JMCC - מכון ירושלים לתקשורת - מתגוררים בגדה המערבית, 37.5% מרצועת עזה ועשרה אחוזים נוספים - ממזרח ירושלים.

מעט יותר ממחצית הנשאלים, כ-51.2 אחוזים, הביעו סיפוק מהפנייה הפלסטינית לאו"ם וחשבו כי מדובר בצעד חיובי, לעומת 15.1% שלא היו מרוצים מהצעד. בנוסף, כמעט חצי מהמשיבים, כ-46.5 אחוזים ציינו כי המהלך גרם להגברת תמיכתם ברשות הפלסטינית, לעומת 11.8 אחוזים שאמרו כי תמיכתם ברשות פחתה.

עוד עולה מהסקר כי גם בציבור הפלסטיני, בדומה לציבור הישראלי, ישנה תמיכה ציבורית מרובה בעסקת השבויים במסגרתה שוחרר גלעד שליט. 85.6% מהמשתתפים בסקר הגדירו את העסקה כטובה, לעומת 4.1% בלבד שלא תמכו בה. נתון מעניין נוסף מראה כי רוב הפלסטינים, כ-56.3% הצהירו כי הם מתנגדים למאבק אלים בישראל. על פי הסקר, מדובר במגמה מתמשכת.

בנוסף, עולה מהסקר כי הציבור הפלסטיני לא אוהד כלל את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ואת נציגי הקוורטט. 41.6% מהמשיבים לסקר טענו כי נציגי הקוורטט מזיקים לתהליך השלום (לעומת 15.9% שאמרו כי השפיעו על התהליך באופן חיובי), ו-63.5% מהמשיבים אף אמרו כי נציגי הרביעייה הבינלאומית מוטים כלפי ישראל. לשם השוואה, 5.7% בלבד חשו כי הנציגים מוטים כלפי הפלסטינים. הנשיא אובמה אף הוא אינו אהוד על משתתפי הסקר, והתמיכה בו בקרב הציבור הפלסטיני הגיעה לשפל, כשרק 4.9 אחוזים מהנשאלים אמרו כי מדיניותו תגדיל את הסיכוי להגיע לשלום. לשם השוואה, בסקר דומה שנערך ביוני 2009, אובמה זכה ל-35.4 אחוזי תמיכה.

סקרי דעת קהל נוספים בנושאים מדיניים ופוליטיים
סקר ה-BBC: חצי מתושבי העולם בעד הכרה בפלסטין
הנוער הישראלי: נוטים לימין, מעדיפים את ליברמן
סקר: שליש מערביי ישראל שוללים את קיום ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully