וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר ה-BBC: חצי מתושבי העולם בעד הכרה בפלסטין

מסקר שערך ה-BBC עולה כי יותר אנשים בעולם חושבים שממשלתם צריכה להצביע בעד הכרה במדינה פלסטינית מאשר נגד. התומכת החזקה ביותר היא מצרים, ובסין רק 9% מתנגדים למהלך הפלסטיני

יותר אנשים בעולם תומכים בהקמת מדינה פלסטינית ממתנגדים לה, כך עולה היום (שני) מסקר שערך ה-BBC . על פי הסקר, שנערך ב-19 מדינות 49% מהנשאלים אמרו כי לדעתם ממשלתם צריכה להצביע בעד הקמת מדינה פלסטינית באו"ם ו-21% בלבד אמרו כי על ממשלתם להתנגד למהלך.

הסקר הראה עוד תמיכה חזקה בהכרזה פלסטינית במדינות מוסלמיות וכמו כן בסין, בה רק 9% התנגדו. אפילו במדינות בהן הייתה ההתנגדות הכי חזקרה להצעה, יותר אנשים הצביעו בעדה מאשר נגדה.

העצרת הכללית של האו"ם. Mary Altaffer, AP
ההחלטה תהיה תואמת לדעת הקהל? העצרת הכללית של האו"ם/AP, Mary Altaffer

בארצות הברית והפיליפינים הצביעו 36% נגד ההחלטה. אולם 45% מהאמריקאים ו-56% מהפיליפינים תמכו בהכרזה. התמיכה הנמוכה ביותר הייתה מצד הודו, בה 32% מהאזרחים סבורים כי יש לתמוך בהכרזה פלסטינית על מדינה ו-25% חשבו שיש להתנגד לה, כשרבים אחרים לא הגיעו לכדי החלטה בנושא.

התמיכה החזקה ביותר בבקשה הפלסטינית נרשמה במצרים, שם 90% מהאזרחים בעדה ו-9% בלבד מתנגדים. בטורקיה נרשמה תמיכה של 60% לעומת 19% שהתנגדו, בפקיסטן תמכו 52% ובאינדונזיה תמכו 51%.

הנתונים משלוש מדינות אירופאיות גדולות בנושא היו דומים בצורה מובהקת: בצרפת תמכו בהצהרה 54%, בגרמניה תמכו בה 53% ובבריטניה תמכו בה גם 53%. בסקר נשאלו מעל 20,000 בני אדם לדעתם בנושא.

עוד בנושא:
הפלסטינים יבקשו הכרה: "לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט"
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully