וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: הפלסטינים סרבני שלום, תיתכן פעולה בעזה

טל שלו, כתבתנו המדינית

26.11.2011 / 16:37

סגן שר החוץ התייחס באירוע שבתרבות בראשון לציון לפיוס בין פתח לחמאס וטען כי הוא "הופך את הרשות הפלסטינית לרשות של טרור". בנוסף, טען כי הסכם השלום עם מצרים הוא אינטרס מצרי

"ככל שהחמאס ממשיך לבנות ולחזק את תשתיות הטרור, זה מקרב את ההיתכנות שישראל תצטרך לפעול", כך אמר היום (שבת) סגן שר החוץ, דני אילון, באירוע שבתרבות בראשון לציון והוסיף כי "בימים אלה יש חשיבה במשרד החוץ להינתק מהתשתיות של רצועת עזה לחלוטין". על רקע תהליך הפיוס בין החמאס לפתח ופגישת אבו מאזן-חאלד משעל ביום חמישי, אמר אילון כי "איחוד כזה הופך את הרשות הפלסטינית לרשות הטרור. התבטאויות אבו-מאזן על היעדר חילוקי דעות עם החמאס מעוררים דאגה אמיתית". תהליך הפיוס, הוסיף אילון, כמו גם סירובו של אבו מאזן להצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן עם ישראל מוכיח כי הפלסטינים הינם "סרבני שלום", ולכן, לדבריו, לא נראה שכרגע בשלים התנאים להסדר כולל מול הרשות הפלסטינית ו"יש לפעול להסכם ביניים ארוך טווח".

בהתייחס לאירועי השבוע האחרון במצרים, הרגיע אילון והדגיש כי אין חשש להסכם השלום עם קהיר: "היחסים כרגע הם יחסים טובים של שיתוף פעולה, כל שלטון מצרי ימשיך בהסכם השלום עם ישראל, כי זהו אינטרס מצרי. אך יחד עם זאת, ישראל נערכת לכל תרחיש". אילון האשים כי "יש ניסיונות של אירן, באמצעות שלוחותיה ומוסלמים קיצוניים, להפוך את המהפכה במצרים למהפכת איסלם קיצונית ועל כן בראש ובראשונה יש לעצור את השתלטות אירן". הוא קרא שוב להטלת סנקציות "משתקות" על אירן ולהטלת אמברגו על תעשיית הנפט במדינה. "היחלשותו של נשיא סוריה, בשאר אסד, תערער גם היא את מעמדה של אירן", אמר אילון, אך הדגיש כי "אסור לישראל להתבטא בנושא, כל התבטאות תנוצל לרעה".

"מצבה המדיני של ישראל טוב מתמיד" - קבע סגן שר החוץ, שרק השבוע ביקר ביקור מדיני ראשון ביוון, כנציג הרשמי הבינלאומי הראשון המתארח אצל הממשלה החדשה. "הממשל ביוון הבטיח כי לא תהיה פגיעה ביחסים הטובים שהתהדקו לאחרונה ביתר שאת בין ישראל ליוון, על אף חילופי השלטון. מצבה המדיני של ישראל טוב מתמיד ואינדיקציה לכך היא הביקורים הבכירים התכופים, מספר הכנסים הבינלאומיים הרבים, ומספר ההסכמים הנחתמים עם ישראל".

עוד בנושא:
ישראל מתקרבת לדרום אפריקה - למרות תמיכתה ברשות
בנו של בכיר חמאס לאילון: "אני מקנא בבני עמך"
אילון: "הכרזת מדינה פלסטינית - איום סרק"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully