וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "האיומים של נתניהו לא מפחידים אותנו"

ניר יהב

25.11.2011 / 9:01

יממה לאחר פגישת הפיוס עם ראש הרשות אבו מאזן, אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי "ממשלת ישראל קיצונית מאוד. היא חסמה את כל ההזדמנויות להגיע לפתרון”

יממה לאחר פגישתו עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, מבהיר היום (שישי) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי הוא אינו חושש מאיומיו של ראש ממשלת ישראל. "איומיו של בנימין נתניהו בעקבות ההכרזה שלי ושל אבו מאזן על יישום סעיפי הסכם הפיוס אינם מפחידים אותנו", אמר בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. "להפך, הם רק מחזקים לנו את ההבנה שהפיוס הוא הדרך הנכונה לעמנו הפלסטיני ומבהירים לנו שאנו צועדים בנתיב הנכון, נתיב הפיוס".

בלשכת נתניהו אמרו אחרי הפגישה, כי "ככל שאבו מאזן יתקרב לחמאס, כך הוא יתרחק מהשלום עם ישראל". בירושלים עדיין מעכבים את שחרור כספי המסים של הרשות הפלסטינית, אותם מעכבת ישראל מאז התקבלה הרשות הפלסטינית כחברה באונסק"ו. שר החוץ, אביגדור ליברמן, הצהיר בימים האחרונים כי ישראל לא תכיר בממשלת אחדות שלא תקבל "בצורה חדה וברורה" את תנאי הקוורטט, ו"לא תעביר לה אפילו שקל אחד", ההתבטאויות הללו מגיעות למרות העובדה כי לא התקבלו בפגישת אבו מאזן-משעל החלטות ממשיות לקראת הקמת ממשלת אחדות

בהתייחסו לאיומים, אמר משעל: "למה שנפחד? הרי ישראל פוגעת מדי יום בעם הפלסטיני. היא ביצעה ועדיין מבצעת מתקפות ופוגעת ללא הרף בזכויותיו של העם הפלסטיני. ממשלת ישראל קיצונית מאד. היא חסמה את כל ההזדמנויות להגיע לפתרון. מה אפשר לצפות מהאויבת שלנו מעבר למה שכבר עשתה נגדנו? אני מקווה שאבו מאזן לא ייכנע ללחצים בעקבות הפיוס, בעיקר כשהוא לא מקבל שום דבר. אני גם חשתי שאבו מאזן רציני ביותר הפעם".

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית הביע משעל תקווה שהעם הפלסטיני ימשיך לפעול נגד ישראל: "לכל עם שמתנגד לכיבוש יש זכות להילחם בכל הדרכים ובכל האמצעים, ביניהם אפילו בדרכים חמושות", אמר. מנהיג חמאס הוסיף ואמר כי בחודש הבא תיערך פגישה נוספת בין חמאס לפתח שבה ידונו הצדדים ביישום הסעיפים שסוכמו וכן בנושאים מדיניים ובנושא הבחירות הבאות".

"אבן מאזן רציני ביותר הפעם"

"בפגישתי עם אבו מאזן ניהלנו דיאלוג מעמיק", אמר. "ישבנו שנינו במשך שעתיים ולאחר מכן הצטרפו אלינו המשלחות לשעתיים נוספות. כלומר, ישבנו יחד 4 שעות. זהו יום חשוב ואני מקווה שהימים הקרובים יהיו 'רציניים ושקופים' כמו אתמול. אני קורא לאחיי בארגון פתח לפעול יחד באופן חיובי ולסיים את הפילוג למרות הכאב המשותף. אנו בני מולדת אחת, האויבת האמיתית שלנו היא ישראל. הוכח לכולנו שישראל נגדנו תמיד".

לדבריו, אין דרך אחרת מלבד פיוס פנים-פלסטיני שכן הוכח לפלסטינים שהניסיון שלהם עם נתניהו ואנשיו הקיצוניים והמנודים על ידי הקהילה הבינלאומית הוא "ניסיון מר", וכי "ארה"ב נוטה לטובת ישראל תמיד". משעל נשאל עוד האם חמאס יציג מועמד לנשיאות הרשות הפלסטינית ואמר בתגובה כי "מוקדם לדבר על כך". לדבריו, הוא סיכם עם אבו מאזן לשחרר את כל העצורים הפוליטיים בימים הקרובים והביע תקווה כי הנושא ייפתר.

עוד בנושא
אבו מאזן ומשעל נועדו בקהיר: "פתחנו דף חדש"
גורמים בלשכת נתניהו: אבו מאזן מתקרב לחמאס ומתרחק מהשלום

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully