וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי: נסגר התיק נגד החשודים בהצתת האש בכרמל

קובי מנדל

24.11.2011 / 17:06

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה כי תסגור את התיק נגד שני הנערים החשודים בגרימת השריפה שכילתה את רוב שטחי הכרמל בשנה שעברה, בשל קשיים ראיתיים בתיק. המשפחות הודיעו כי ייתכן ויערערו

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה היום (חמישי) כי היא החליטה לסגור את תיק החקירה נגד שני הנערים מעוספיה שנעצרו בחשד שהיו אחראים להצתת האש שגרמה לשריפה הגדולה בכרמל לפני כשנה. בעקבות פרסום ההחלטה הודיעו משפחות הנספים באסון כי יבדקו אפשרות לערער על החלטת הפרקליטות.

מהפרקליטות נמסר כי ההחלטה נתקבלה על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליטות המדינה לעניינים פליליים, וכי היא התקבלה בין היתר נוכח היעדר ראיות מספיקות להעמדת השניים לדין. ההחלטה נתקבלה לאחר בדיקה מקיפה ועל יסודות חוות דעת יסודית ומעמיקה.

שנה מאז השריפה בכרמל, נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
הכרמל, שנה אחרי/נמרוד סונדרס

קושי ראיותיי נוסף בתיק הוא ביחס לאחריותם של השניים בהינתן צירוף הנסיבות שהובילו להתפשטותה רחבת ההיקף של הדליקה. בכלל זה העובדה שהנספים באסון מצאו את מותם כמה שעות לאחר שהדליקה החלה להשתולל במקום המרוחק מהמקום שבו החלה ההתלקחות.

כמו כן, ציינו בפרקליטות נסיבות אקלימיות חריגות שהיו באותה העת באזור וכללו רוחות מזרחיות חזקות, מצב הצמחיה בעת האירוע ונסיבות נוספות. מהפרקליטות נמסר עוד כי נוכח מכלול הקשיים הראיתיים והמשפטיים ועל אף התוצאות הטראגיות, הוחלט על סגירת התיק בשל הראיות הבלתי מספיקות.

החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד שני הנערים מעוספיה, בני 13 ו-14, התקבלה פה אחד הן בפרקליטות מחוז חיפה והן בפרקליטות המדינה. זאת לאחר שנתגלו פגמים בראיות לכאורה, שנאספו במהלך החקירה. לוואלה! חדשות נודע כי שני הנערים אומנם הודו ושחזרו את מעשיהם, אבל אחד מהם הוביל את החוקרים בשחזור הראשון למקום שונה לחלוטין מהמקום בו החלה הדליקה בכפר עוספיה ואילו בשחזור השני שבוצע לקח את החוקרים למקום שונה לחלוטין גם מהמקום אליו לקח אותם בשחזור הראשון וגם מהמקום האמתי, בו החלה השריפה.

באשר לחשוד השני, הרי שהוא גר סמוך לאזור בו החלה השריפה ולפיכך ניתן היה לטעון שכל תושבי השכונה ידעו בדיוק היכן החלה השריפה. בחקירותיו הוא הודה בביצוע המעשה, אך נתגלו סתירות מהותיות בפרטים יסודיים שמסר בהשוואה לעדות חברו. כמו כן התברר כי במהלך חקירותיו חזר בו פעמים רבות מהודאתו וכפר בחשדות נגדו.

נאוה בוקר, אלמנתו של תת ניצב ליאור בוקר, אחד מבין 44 הנספים באסון, מתחה ביקורת נוקבת על החלטת הפרקליטות. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה בוקר: "אני המומה מההחלטה, כי בדרך זו לא תהיה כלל הרתעה. מחר כל נער ישחק באש וידע שגם אם זה יגרום לאובדן חיים או לנזק כבד לסביבה, אז אין לו ממה לחשוש. מדובר בהחלטה מצערת ומקוממת". עוד אמרה בוקר כי ההחלטה מהווה פגיעה קשה במשפחות שאיבדו 44 קורבנות יקרים.

בתחילת החקירה נעצרו שישה חשודים, מתוכם נותרו השניים, ובמהלכה התברר שלאחר שעישנו נרגילה, השליכו את הגחל למקום בו החלה ההתלקחות ושבו לבית ספרם. במהלך החקירה נתגלה סרטון שצילם אחד הנערים בטלפון ובו נראית תחילת הדליקה.

שנה לשריפה בכרמל - כותרות אחרונות
אלמנת ליאור בוקר: לא אשקוט עד שהליקויים יתוקנו
כמעט שנה אחרי: פריטי הנספים מהכרמל עדיין במשטרה
טיוטת הדו"ח על האסון בכרמל נשלחה: "שורת מחדלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully