וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך ב-4 ימים מעצר החשודים בגרימת השריפה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.12.2010 / 11:00

מעצר האחים החשודים בגרימת השריפה בכרמל, הוארך עד ליום רביעי. אביהם של האחים: "הם לא עשו שום דבר, באו ג'יפים, לקחו אותם כאילו הם מחבלים"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

שני החשודים מעוספיה, שנעצרו אמש בחשד לרשלנות שגרמה לשריפה בכרמל, הובאו הבוקר (ראשון) להארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה, שם הוחלט להשאירם במעצר לארבעה ימים נוספים. שני החשודים, אחים קטינים, חשודים שגרמו לשריפת הענק ברשלנות ולא בשל הצתה.

מטוס כיבוי נאבק באש ליד ימין אורד. Sebastian Scheiner, AP
"אם הייתה פה כבאית אחת או מקור מים כמו שביקשנו במשך שנים, שום דבר לא היה קורה"/AP, Sebastian Scheiner

אביהם של האחים הקטינים אמר כי אין לבניו קשר לשריפה. "הם לא עישנו נרגילה בחיים. איך ייתכן שאנחנו או ילדינו חשודים בגרימת השריפה הנוראה הזו? זה לא הגיוני ובלתי מתקבל על הדעת. אף אחד לא מאמין לחשדות האלה, בעיקר משום שכולם יודעים ששני החשודים הם ילדים טובים ומוסריים. המשטרה נכנסה לביתנו כאילו אנחנו טרוריסטים", הוסיף.

הוא חזר ואמר כי ילדיו חפים מפשע וכי "הם לא עשו כלום. הם קטנים ורוצים להתלבש עליהם. אני דווקא הייתי ועזרתי בשריפה הזו. עד שעות הלילה כיבינו והילדים שלי היו גם. באו ג'יפים של השוטרים, לקחו את הילדים ככה, זרקו אותם באוטו, כאילו שהם מחבלים, כאילו שאני לא עשיתי צבא בישראל". דודתם של הילדים אמרה כי " לא ברור לנו עד עכשיו למה משכו את שני הילדים האלה ולא ילדים אחרים. ילדים טובים, מקסימים, תמימים. אין מה להוסיף. ממשפחה טובה מבית טוב. אנחנו לא נרשה שילבישו עליהם תיק".

ראש מועצת דליית אל-כרמל, כרמל נסר א-דין, מתח ביקורת על עיתוי המעצר של השניים. "המשטרה טועה", אמר לוואלה! חדשות. "זו לא העת לבוא ולסמן אנשים. אני לא יודע מי הם החשודים האלה, ואני לא יודע אם הם אשמים או לא, אבל זה לא הזמן לכך. המצב כה קשה, למה להתחיל לסמן אנשים? מה יקרה אם בסוף יתברר שהם לא האשמים כפי שהם טוענים?".

לדברי נסר א-דין, ייתכן מאד ששני החשודים כלל לא ביצעו את המיוחס להם: "הרי ביום שישי תפסו שני חשודים מדליית אל-כרמל ובסופו של דבר שחררו אותם, הרי אמרו שמקור האש הוא המזבלה של עוספיה והתברר בסופו של דבר שזה לא נכון. זה לא הזמן למצוא שעיר לעזאזל. הכשל הוא קולוסאלי ברמה הלאומית. אסור לזרות חול בעיני הציבור. כיבוי האש קרס כולו כי הממשלה לא טיפלה בכך".

"איזה בן אדם יפגע בפרנסה של עצמו?"

"זו מדינה עם כל המטוסים האפשריים אך ללא מטוס אחד לכיבוי אש", הוסיף. "עכשיו מדברים אם החשוד הזה אשם או לא אשם. ברור שאם מישהו אשם, יש להענישו, אך לדעתי זה לא הזמן לדבר על זה. יש לדון בשאלות אחרות: למה קורים הדברים האלה ולמה אין היערכות לדברים האלה".

שלח סמי, שכן וידיד של משפחתם, אמר לוואלה! חדשות אתמול כי "המשטרה רוצה להפיל את האשמה על הכפר עוספיה. מנסים לעשות פה ספין על הגב שלנו. אם הייתה פה כבאית אחת או מקור מים כמו שביקשנו במשך שנים, שום דבר לא היה קורה. זו רשלנות של המשטרה".

"בהתחלה אמרו שזה התחיל מהמזבלה, אחר כך האשימו את הילדים האלה, כל פעם מוצאים משהו אחר. עכשיו אומרים שהולכים להאריך את מעצרם, בשביל מה? נשרפו דונמים ששייכים לאנשי הכפר, זאת הייתה הפרנסה שלהם, איזה בן אדם יפגע בפרנסה של עצמו?".

בני משפחתם של שני הקטינים הפנו אצבע מאשימה כלפי התנהגות השוטרים שביצעו את המעצר. לטענתם, "השוטרים הגיעו לבית ובזמן ארוחת הצהריים נכנסו פנימה, דחפו את האמא ואת האבא. כתוצאה מכך, האב פרק את כתפו. הם דחפו את הילדים בברוטאליות ולא הסבירו על מה ולמה הם עצורים".

(עדכון ראשון: 7:47)

.

עדכון אחרון: 13:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully