וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי סורג ובריח: ענת קם נכנסה לכלא נווה תרצה

23.11.2011 / 10:00

על רקע בקשתה לקיים דיון דחוף בערעור שהגישה לבית המשפט העליון, הגיעה הצעירה שהחזיקה ומסרה מידע סודי ללא היתר לשערי כלא הנשים ברמלה. "ענת נכנסת לכלא עם תקווה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כחודש לאחר שנגזר עליה מאסר של ארבע שנים וחצי בגין עבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר, נכנסה הבוקר (רביעי) ענת קם לכלא הנשים נווה תרצה שברמלה. בדרך לשערי הכלא ליוו את קם בני משפחתה וכמה ממקורביה. קם נראתה מדוכדכת וסירבה לשוחח עם עיתונאים. פרקליטה של קם, עו"ד אילן בומבך, אמר לוואלה! חדשות כי מרשתו "מרגישה כמו אדם שנכנס לכלא, תחושות לא פשוטות. היא רק מקווה שהתקופה הזאת תהיה קצרה ככל הניתן. היא נכנסת לבית הסוהר עם תקווה ואופטימיות ומאמינה שבית המשפט העליון יפחית מעונשה".

עו"ד בומבך הוסיף כי "ענת לוקחת חלק פעיל בהיבטים המשפטיים וכעת אנו ממתינים לתשובה בית המשפט לבקשה שלנו לקיים דיון דחוף בערעור". קם התייצבה אתמול מול ועדת המיון של שירות בתי הסוהר, שם נפגשה עם קצין מיון, רופא, עובדת סוציאלית וקצין מודיעין, שקבעו את המיקום שבו תשהה בכלא.

נווה תרצה הוא בית הסוהר לנשים היחיד בארץ, כך שהוועדה אינה צריכה להכריע לגבי מתקן הכליאה. בכלא הנשים שוהות כיום כ-200 אסירות באגפים השונים, כש-60% מהן אמהות לילדים. קם תוכל להשתלב בעבודה באחד המפעלים בכלא ולקחת חלק באגף החינוך. היא תפגוש שם אסירות מפורסמות כמו אתי אלון, מארי פיזם וסיגלית חיימוביץ'.

בערעור שהגישה קם בשבוע שעבר נטען, כי העונש שנגזר עליה "אינו מידתי ואינו סביר". עו"ד בומבך טוען כי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שגזר את עונשה של קם, התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, ובנוסף התעלם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קביעה שגם הפרקליטות קיבלה, ולכן הורידה את סעיף זה מכתב האישום. קם, כך נטען, לא גרמה בפועל לפגיעה בביטחון המדינה.

עוד בנושא:

ענת קם תערער נגד עונשה: "אינו מידתי"
מאסר של ארבע שנים וחצי נגזר על ענת קם

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully