וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד מידן מונה לתפקיד אחראי השבויים והנעדרים

טל שלו, כתבתנו המדינית

20.11.2011 / 21:05

מידן מונה לתפקיד על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא יחליף בתפקיד את האלוף (במיל') אילן בירן, שיסיים כהונה בת עשר שנים, שבמהלכה היא אחראי בין היתר להחזרת גופות חטופי הר דב

המתחיל במלאכה, אומרים לו גמור: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה היום (ראשון) את דוד מידן, שהיה השליח המיוחד של ראש הממשלה למשא ומתן להשבת גלעד שליט, למתאם מטעמו לנושא השבויים והנעדרים באופן קבוע. מידן יחליף בתפקיד את האלוף במילואים אילן בירן, אשר ביקש לפרוש מתפקידו לאחר כהונה בת עשר שנים. במהלך כהונתו היה בירן אחראי בין היתר לעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה שבמסגרתה הוחזרו אלחנן טננבאום ושלוש הגופות של חטופי הר דב.

ראש הממשלה בירך את בירן על תרומתו הרבה למאמץ להשיב את שבויי צה"ל והנעדרים לביתם. "בפעילותך הפגנת כהרגלך בהירות מחשבה, ניתוח חד ויושר מקצועי, לצד ראיה רחבה, אנושיות והבנה עמוקה לצרכי האדם, המשפחות והעם". הוא הוסיף כי "בטוחני שתמשיך ותתרום עוד לאורך שנים בסוגיות מרכזיות לביטחונה של מדינת ישראל ולאיתנותה, הן בתפקידך הנוכחי והן בעתיד". בירן, מצדו, הודה לנתניהו על התמיכה לאורך השנים וציין כי ישמח לעמוד לרשות מידן ולסייע לו ככל שיידרש.

מידן, שהיה ראש אגף במוסד, מונה על ידי נתניהו לשליחו המיוחד לעניין החזרת גלעד שליט בחודש אפריל השנה, והחליף בתפקיד את חגי הדס, שכיהן בתפקיד כשנתיים. מידן זכה לשבחים רבים על חלקו במשא ומתן, ושר הביטחון, אהוד ברק, אף אמר לו כי "הדרך בה פעלת לשחרור החייל הייתה שילוב של מקצוענות, רגישות ויצירתיות. אני מודה לך בשם מערכת הביטחון כולה".

לקריאה נוספת
מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה
נרתמים למאמץ: גם המל"טים יסייעו באיתור נעדרים
חוזרים הביתה: עסקאות השבויים של ישראל

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully