וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת פיוס? נתניהו הפגיש את ליברמן וראש המוסד

טל שלו, כתבתנו המדינית

20.11.2011 / 14:51

בשבוע שעבר דיווח כי ליברמן ינתק את יחסי העבודה עם המוסד, לאחר שבירושלים חשו כי גוף הביון ממדר את המשרד בעניינים שונים. ראש הממשלה החליט להתערב - וליישר את ההדורים

מסתמנת רגיעה ביחסים בין שר החוץ למוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זימן אליו היום (ראשון) שר החוץ, אביגדור ליברמן, ואת ראש המוסד, תמיר פרדו, לפגישה משותפת - כך נודע לוואלה! חדשות. בימים האחרונים דווח כי חל נתק ביחסים בין משרד החוץ בירושלים לראשי המוסד ולפקידיו, וראש הממשלה החליט להתערב בנושא - וליישר את ההדורים.

בשבוע שעבר דווח כי שר החוץ זעם על התנהלות המוסד, וסרב להמשיך את הקשר הרציף עמו, צעד שכלל בין היתר את עצירת שיגור המברקים מהשגרירויות השונות ברחבי העולם. הנתק נבע, בין היתר, מתחושה של פלישה, לכאורה, של המוסד לסמכותו של משרד החוץ. במספר מקרים קיים המוסד יחסים דיפלומטיים עם מדינות, שמחרימות את משרד החוץ, ואינן מקיימות עם ישראל יחסים ישירים, ובכך יצר מסלול נפרד ועקיף של תקשורת. בנוסף, במשרד החוץ זועמים על חוסר שיתוף הפעולה מצד המוסד, בכל הקשור למידע שנמצא בידיו, שאינו מועבר אליו.

כמו כן, במשרד החוץ אומרים כי מגעים שנוהלו בין אנשי המוסד לדיפלומטים טורקים, שהביאו לחידוש מסוים של היחסים שנותקו בין ירושלים לאנקרה אחרי המשט לעזה, נוהלו תוך מידורו המוחלט של משרד החוץ. לדברי אנשי המשרד, הדבר חזר על עצמו במקרים נוספים.

עוד בנושא
ליברמן: הדחנו את סגן השגריר בשל בעיה בביטחון המדינה
ליברמן: ”זכות הציבור לדעת - לא זכות הציבור להתאבד”

לפנייה לכתבת tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully