וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי ברציפות: הפגנות וגז מדמיע בקהיר

ניר יהב

20.11.2011 / 12:15

רבבות מפגינים המוחים נגד המועצה הצבאית העליונה נותרו גם בלילה בכיכר א-תחריר שבמרכז בירת מצרים, והבוקר החלו שוב ליידות אבנים ובקבוקי תבערה. עימותים גם במוקדים נוספים בעיר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

קהיר לא נרגעת: לאחר שאתמול (שבת) נהרגו שני מפגינים ונפצעו מאות בעימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הביטחון בכיכר א-תחריר בבירת מצרים, התחדשו הבוקר שוב העימותים במקום. כ-50,000 מהמפגינים שמילאו את הכיכר במהלך סוף השבוע נותרו בה גם בלילה, וכבר משעות הבוקר המוקדמות החלו שוב להפגין מול בניין משרד הפנים, והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה על כוחות המשטרה - שהשיבו בירי גז מדמיע.

ההמונים, המוחים על ניסיונותיה, לטענתם, של המועצה הצבאית העליונה להעמיק את שלטונה במדינה עשרה ימים לפני הבחירות המיועדות לפרלמנט, חסמו את כל הכניסות לכיכר, ולא איפשרו תנועת מכוניות. כמו כן, הציבו "עמדות בידוק" בכניסות לכיכר והחלו לערוך חיפושים על האנשים הנכנסים אליה מחשש שהם נושאים נשק.

מחאה חילונית במצרים: בלוגרית ערומה, גברים ברעלה

הפגנה בכיכר א-תחריר, קהיר, 19 בנובמבר 2011. רויטרס
כיכר א-תחריר, הלילה/רויטרס

"לא נעזוב את המקום הזה באופן סופי", אמר לרויטרס אחד המפגינים, לוטפי א-זבלאווי, "אלא אם ימולאו דרישות המהפכנים ודרישותיו של העם המצרי, להעביר את השלטון למועצה נשיאותית אזרחית".

עימותים נוסים בין מפגינים לכוחות הביטחון פרצו הבוקר גם במוקדים נוספים בעיר, בין היתר באזור האוניברסיטה האמריקאית וברחוב מחמוד מוחמד. גם שם, יידו המפגינים אבנים ואילו כחות הביטחון השיבו ברימני הלם ובגז מדמיע.

גל ההפגנות החדש נגד שלטון המועצה הצבאית החל ביום שישי, במחאה על ניסיונה של המועצה להכניס לחוקת המדינה המתהווה סעיף הפוטר את הצבא מפיקוח פרלמנטרי. בקרב מארגני ההפגנות בולטים גורמים איסלאמיים דתיים, בהם "האחים המוסלמים" וגם תנועות מהזרם הסלפי הקיצוני. הפגנות מקבילות נערכו בסוף השבוע גם במוקדים נוספים במצרים, בהם עיר החוף אלכסנדריה וצפון חצי האי סיני.

לפניות לכתב: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully