וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 2 הרוגים ומאות פצועים בעימותים עם המשטרה

ניר יהב

20.11.2011 / 4:12

לקראת הבחירות במצרים בעוד 8 ימים, שבה האלימות לכיכר תחריר. שניים נהרגו ו-676 נפצעו בהתנגשויות עם שוטרים במהלך פינוי מאהל מחאה שנותר במקום לאחר הפגנה סוערת בסוף השבוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

בצל ההיערכות לבחירות לפרלמנט הצפויות להתקיים בעוד כשבוע וחצי במצרים, האלימות שבה לקהיר. שני בני אדם נהרגו ומאות בני אדם נפצעו אמש (שבת) במהלך עימותים אלימים שפרצו בין מפגינים בכיכר תחריר לבין כוחות הביטחון במדינה, והתפשטו גם לאכלסנדריה ולסואץ. משרד הבריאות המצרי הודיע כי לפחות 676 בני אדם נפצעו, רובם באורח קל.

הסיבה שהביאה לפרוץ האלימות מצד המפגינים היא ככל הנראה החלטתם של אנשי כוחות הביטחון לפנות אוהל מחאה בכיכר, שגררה בסופו של דבר גם עימות עם המפגינים במקום. בתגובה לכך יידו המפגינים אבנים לעבר השוטרים ואף הציתו רכב משטרתי. בשעות הערב שב השקט לכיכר וכוחות הביטחון פינו אותה ממפגינים.

עשרות נפגעים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בכיכר תחריר שבמצרים, נובמבר 2011. רויטרס
עשרות פצועים בעימותים/רויטרס

יצוין כי הפגנות המחאה בכיכר תחריר פרצו כבר ביום שישי בצהריים, לאחר תפילות יום השישי, כאשר מאות אלפי בני אדם הגיעו לכיכר והפגינו נגד המועצה הצבאית העליונה, השולטת במצרים מאז הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

אתמול הגיעו שוטרים לכיכר כדי לפנות כ-200 מפגינים, אך במהרה פרצו עימותים בין הצדדים, שכללו ידויי אבנים, ירי גז מדמיע והכאה באלות. במהלך הערב אף דווח כי מספר מפגינים נעצרו על ידי השוטרים.

גורם ביטחוני בכיר במצרים אמר אמש כי אם המצב ייצא שוב משליטה באזור כיכר תחריר, יוטל עוצר על האזור. בשיחה עם אתר האינטרנט המצרי "מסראווי" אמר הגורם כי מי שהוביל את העימותים עם כוחות הביטחון המצרים הם "פרחחים" ולא המפגינים שדורשים את זכויותיהם בצורה שקטה ובלתי אלימה.

ראש ממשלת מצרים, ד"ר עיסאם שרף, קרא למפגינים לפנות את כיכר תחריר ולאפשר פתיחה של של כל הצירים המובילים לכיכר אשר נחסמו בעקבות העימותים. בהודעה שפרסם קרא שרף לציבור להגן על המהפכה ועל מטרותיה, כמו גם על השקט והיציבות.

עשרות נפגעים בעימותים בין מפגינים לשוטרים בכיכר תחריר שבמצרים, נובמבר 2011. רויטרס
האם יועבר השילטון לידיים אזרחיות?/רויטרס

בתקופה האחרונה יצאו פעילים מתנועות ליברליות להפגין נגד המועצה הצבאית העליונה, אולם מי שהובילה את ההפגנה הגדולה אתמול הייתה תנועת "האחים המוסלמים". המפגינים ביקשו למחות על פרסומו של מסמך שמציע כי לצבא במדינה תינתן המילה האחרונה בנושאי מדיניות. לפיכך, הם קראו למועצה הצבאית להעביר את השלטון לידיים אזרחיות בהקדם. בתגובה לכך, הבהירה היום המועצה כי עד סוף 2011 יועבר השלטון באופן דמוקרטי.

עוד בנושא
חוזרים לכיכר: המצרים מפגינים נגד השלטון הצבאי
מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות
מחאה חילונית במצרים: בלוגרית ערומה, גברים ברעלה

(עדכון ראשון: 19:56, 19.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully