וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בצפון: נערים ניצלו מינית בן 13 שרצה להיות מקובל

קובי דוד

18.11.2011 / 13:30

הוריו של הילד מהעמקים, שנפל קורבן לניצול ממושך על ידי קבוצת הנערים בני ה-16, בחרו שלא להגיש תלונה למשטרה. מהמועצה המקומית נמסר: "פקידת סעד מטפלת במקרה, ומלווה את המשפחה"

סערה ביישוב בצפון הארץ: נער כבן 13 מיישוב באזור העמקים נפל קורבן לניצול מיני ממושך על ידי חבורת נערים כבני 16, שדרשו ממנו לבצע מעשים מגונים בכדי שיימנה על חבורתם, לכאורה. יצוין כי בעניין לא מתנהלת חקירה פלילית, בשל רצונם של הוריו של הילד להימנע מהגברת תחושותיו הקשות.

חבורת הנערים שהתעללה לכאורה בבן ה-13, מספרים ביישוב, "בעייתית, ואחראית למעשי קונדס רבים". חלק מהנמנים על החבורה נתפסו בעבר בעודם גונבים סחורה מהצרכנייה המקומית. ככל הנראה, התגלגלות העניינים המזעזעת החלה, לאחר שאחד מהנערים שוחח עם הקורבן והבטיח לו שיוכל להיות חלק מחבורתם, בתנאי שייבצע מעשים מגונים בכל נער שיבקש ממנו. הקורבן, שהיה נער דחוי מבחינה חברתית, נעתר להצעה, ובמשך מספר שבועות ביצע מעשים מגונים בנערים בכדי שיוכל לבלות עמם.

הסיפור התגלה לאחר שחרושת השמועות שנוצרה סביב הנושא הגיעה לידי מזכירו?ת היישוב, שהחליטה לשוחח עם הוריו של הנער. מהמועצה האזורית שבשטחה נמצא היישוב, נמסר כי "פקידת סעד לחוק הנוער מטפלת במקרה ומלווה את המשפחה, כולל טיפול פסיכולוגי. יש לציין, כי האם בחרה שלא להתלונן במשטרה. בנוסף, הוקצה תקציב ייחודי להתערבות וטיפול קהילתי בתוך הישוב עצמו". בוועד היישוב, עם זאת, החליטו כי יש לטפל בנושא – וכינסו ישיבה דחופה. בפרוטוקול הישיבה צוין כי "מדי פעם קורים ביישוב אירועים חריגים בקרב ילדים ובני נוער, הכוללים אלימות – לעיתים קשה - גניבות והשפלות".

בהמשך הוחלט, כי ועדת היישוב למניעת הטרדה מינית, ועדת החינוך ואנשי מקצוע חיצוניים יהגו תוכנית חדשה – המכוונת גם לילדים, אבל בעיקר להורים. "אנו רואים בהורים את הגורם האחראי והמשמעותי ביותר לילדיהם", נכתב בפרוטוקול הישיבה, "מסגרות אחרות – כמו בית הספר והמתנ"ס - חשובות, אך אינן מהוות תחליף להורים". לפי המתווה הכללי שהוגדר עד כה, יעורבו בהכנת התוכנית וייתכן גם בהדרכות, בעלי מקצוע מתחום בריאות הנפש והיא תמומן על ידי תקציב מיוחד, שהקצתה מזכירות היישוב.

יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, ביקר את החלטתם של הורי הנער, שלא להגיש תלונה רשמית בנידון. לדבריו, "לא ניתן לכבס את הכביסה המלוכלכת בבית. יחד עם כל הרצון להעניק טיפול ראוי לנערים ולקורבן, אין זה נכון להסתיר דברים כאלו. הדבר עלול להזיק יותר משיועיל".

עוד באותו נושא
נערים נעצרו עם סמים ועשרות אלפי שקלים
חשד: כנופיה מהמרכז שלחה נערים למשלוחי סמים ונשק
חשד: נערים סחטו ושדדו חבריהם "מתוך שעמום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully