וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: ד"ר ג'קי סרוב ישוב לעבודה באיכילוב

גלעד גרוסמן

15.11.2011 / 16:09

מנהל חדר המיון לשעבר בבית החולים איכילוב, שהורשע בקבלת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול יכול לשוב לעבודתו כבר היום - כך קבע בית המשפט שקיבל את ערעורו של "רופא הסלבריטאים"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל היום (שלישי) את ערעורו של ד"ר ג'קי סרוב, שהורשע בקבלת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול. בהחלטה נקבע כי סרוב יוכל לחזור ולשמש כסגן מנהל חדר המיון של בית החולים איכילוב. סרוב שימש במשך שנים רבות כסגן המנהל בחדר המיון, וכונה "הרופא של הסלבריטאים". הוא הורשע בקבלת 2,500 שקלים מאבוטבול, בשלוש הזדמנויות שונות, כדי לזרז את הטיפול בו בחדר המיון ובגין כך נידון לשישה חודשי עבודות שירות.

בעקבות החשדות נפתח נגדו הליך משמעתי, הוא הושעה מעבודתו ובית הדין למשמעת לעובדי הרשויות המקומיות הורה לפטרו לאלתר. סרוב ערער על ההחלטה לבית המשפט באמצעות פרקליטו, נבות תל צור, שטען כי "בית הדין לא הביא בחשבון שמדובר באדם נורמטיבי שהקדיש את חייו לרפואה ציבורית במשך 26 שנה".

השופטת נוגה ארד קבעה כי עבירות השוחד בהן הורשע סרוב לא לוו ברצון להתעשר או בתאוות בצע וכי סרוב לא ניצל מצוקה של חולה או עסק ב"רפואה שחורה", וכן כי שאר חוליו לא נפגעו ממעשיו. עוד ציינה השופטת את העובדה כי סרוב סייע לעבריין ממנו חשש: "אני סבורה שבמקרה לפני התגבשו נסיבות יוצאות דופן וחריגות, המצדיקות את ביטול עונש הפיטורין הנהוג בעבירות שוחד", כתבה השופטת ארד בפסק הדין. היא הוסיפה כי מעבר לחשיבות של שמירת תדמיתו של השירות הציבורי, יש אינטרס להשיב רופא מקצועי ובעל ניסיון לרפואה הציבורית. לכן ביטלה את עונש הפיטורין שהוטל עליו, המירה אותו בפיטורין על תנאי וביטלה את תקופת ההשעיה שלו כך שהוא רשאי לחזור כבר היום לעבוד בבית החולים.

פרקליטו של ד"ר סרוב, עורך הדין תל-צור, בירך על זיכויו של סרוב שלדבריו, "עושה צדק עם סרוב והכי חשוב, מאפשר לו לחזור מיד למקום אליו הוא שייך, כמנהל חדר המיון וזאת בימים הקשים שעוברים על מערכת הבריאות שמשוועת לעזרה".

עוד על הרשעתו של ד"ר ג'קי סרוב:
ד"ר ג'קי סרוב ערער על עונשו
15 חודשי מאסר בפועל ל"רופא הסלבס" סרוב
אישום: מנהל המיון באיכילוב קיבל שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully