וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר בפועל ל"רופא הסלבס" סרוב

עדי שמחוביץ

8.3.2009 / 11:40

ביהמ"ש בחר להחמיר עם ג'קי סרוב, מנהל חדר המיון לשעבר ב"איכילוב", שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול. משפחתו: "שערורייה"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: רועי כ"ץ)

"שילמתי מחיר אישי כבד"

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) 15 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 15 אלף שקל על ד"ר ג'קי סרוב שהורשע בקבלת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול. השופטת גם קבעה שיש קלון במעשיו של סרוב. עם מתן גזר הדין, התפרצו בני משפחתו של סרוב וצעקו לעבר השופטת: "זו שערורייה, אפילו על רוצח לא לא גוזרים כל כך הרבה. יש רופאים מושחתים ממנו". תחילת ריצוי העונש עוכבה עד אמצע אפריל לצורך הגשת ערעור. סרוב הושעה מתפקידו בבית החולים וועדה במשרד הבריאות צפויה להכריע בחודשים הקרובים האם לשלול את רשיונו.

עו"ד נבות תל צור, סנגורו של סרוב, אמר לאחר מתן גזר הדין, כי "אין ספק שמדובר בגזר דין חמור ביותר. אני חושב שגם התביעה לא ציפתה לו. כפי שאמרנו גם לבית המשפט, נצטרך ללמוד את גזר הדין הזה. אני עדיין חושב שהוא ראוי לחזור ולטפל בחולים, ולא נאבד כל אפשרות לאפשר חזרתו".

עו"ד צחי עוזיאל מפרקליטות מחוז מרכז אמר בתגובה, כי "בית המשפט קיבל את עמדת התביעה והטיל 15 חודשי מאסר בפועל, כפי שנהוג. אני מזכיר שבית המשפט קבע שהיה קלון במעשיו. בכך הוא שולח מסר חד וברור לנותני השירות בכלל, ולנותני השירות הציבורי בפרט."

השופטת דורית רייך-שפירא התייחסה בהכרעת הדין לעדויות מנהל בית החולים "איכילוב" פרופ' גבי ברבש ופרופ' רן אורן, מנהל האגף הפנימי בבית החולים. ברבש, כתבה השופטת, הסתייג מהתנהגותו של סרוב אותה כינה"מכוונת תקשורת", אך עדותו של פרופ' אורן הבליטה את מסירותו של סרוב, טיפולו בהומלסים ואנשים שאיש לא ידע מי הם ואף אחד לא רצה לטפל בהם. "אין ספק שהנאשם ראוי להערכה בגין מעשיו הטובים עד כה", נכתב בהכרעת הדין. "ברור שהכתמת שמו הטוב גרמה לנאשם עוגמת נפש קשה. חרף אלה ומשכשל, הפר חובותיו לתפקידו ופגע באמון שניתן בו. הוא מחויב בענישה שאינה קשורה לפגיעות העקיפות שסבל וסובל".

בעניין הקלון כתבה השופטת, כי "סרוב הופקד כשומר הסוף, אמון על שמירת מכלול האינטרסים הלגיטימיים של חדר המיון וכלל המטופלים. הוא פשע בתפקידו, מעל באמון שניתן בו. משכך, ובהתאם להלכה, מתחייבת המסקנה שדבק קלון במעשיו".

"שילמתי מחיר אישי כבד"

פסק הדין נמסר לאחר שההגנה ביקשה להחמיר עם סרוב ולגזור עליו עונש מאסר. פרקליטיו של ד"ר סרוב, עורכי הדין דוד ליבאי ונבות תל צור ביקשו מבית המשפט לדחות את בקשת המדינה ולשקול את השימוש בהוראות המקלות של החוק, לתת למרשם עונש מתון ולא להדביק בו אות קלון. עו"ד תל צור אמר כי "הבקשה שהועלתה על ידי המדינה היא קיצונית ומתעלמת מהשיקולים שעומדים לזכותו של הנאשם".

ד"ר סרוב עצמו אמר במהלך הדיונים בבית המשפט כי "על האירועים שהתרחשו והגיהינום שעברתי במהלך החקירה והמשפט שילמתי עד כה מחיר אישי כבד מנשוא". ד"ר סרוב ביקש מבית המשפט לאפשר לו לשוב מהר ככל שניתן לעבודתו כדי "לחזור ולטפל באנשים הזקוקים לעזרה. אבקש לאפשר לי להמשיך במקצוע הרפואי שהוא משאת נפשי ומשוש ליבי. אבקש מבית המשפט את חמלתו".

בכתב האישום שהוגש נגד סרוב נכתב כי בשלוש הזדמנויות שונות בין 2005 ל-2006, המתין סרוב לאבוטבול בחדר המיון של בית החולים, ליווה אותו לאורך הבדיקות במחלקתו ובמחלקות אחרות בבית החולים ווידא כי אבוטבול ייבדק ויטופל מיידית, מבלי להמתין בתור. בתמורה, קיבל סרוב בכל אחת מההזדמנויות שוחד כספי, בגובה של 800 עד אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully