וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אירני: ישראל אחראית לפיצוץ בבסיס הטילים

לדברי גורם המקורב לשלטון, המוסד הישראלי הוא האחראי לפיצוץ בבסיס הטילים הסמוך לטהראן בו נהרגו 17 בני אדם. "זהו חלק ממלחמה המתנהלת עם אירן תחת פני השטח"

לאחר שטענו השלטונות האירנים בתוקף כי הפיצוץ שאירע בבסיס הטילים הסמוך לבירה טהראן הוא תאונה, אמר הלילה (שלישי) גורם בכיר המקורב לשלטון כי הפיצוץ היה תולדה מכוונת של תקיפת "המוסד" הישראלי במדינה, לעיתון הגארדיאן הבריטי.

לקראת תקיפה באירן? סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גורם מודיעיני מערבי: המוסד אחראי לפיצוץ באירן
האם ישראל אחראית לווירוס החדש שפגע באירנים?
נתניהו: "אירן קרובה לפצצה יותר ממה שחושבים"

הגורם, שניהל בעברו ארגון מדיני באירן ומנהל קשרים הדוקים עם השלטונות האירניים, גרס כי "הפיצוץ שארע ביום שבת הוא חלק ממלחמה המתנהלת עם אירן תחת פני השטח, אותה מובילה ישראל". עוד השווה הגורם את המקרה שארע ביום שבת האחרון לפיצוץ דומה, שארע לפני שנה בבסיס טילים במערב המדינה. לדבריו, "יש בידי מידע לפיו שתי התקריות הן פעולות חבלה שבוצעו על ידי סוכנים ישראלים, המכוונות להפסקת תוכנית הגרעין".

אירן הזמינה נציגים בינלאומיים למתקני הגרעין. רויטרס
מתקני הגרעין האירניים/רויטרס

"עוד כדורים בקנה"

בפיצוץ נהרגו 17 אנשי "משמרות המהפכה", ובהם אדם שתואר כארכיטקט של תוכנית הגרעין האירנית, חסן טהרני מוקדם, שדרגתו מקבילה לתת-אלוף בישראל. מנהיגה הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, נכח בטקס הלווייתם המפואר של הנספים. סגן ראש "משמרות המהפכה האיסלמית", חוסיין סאלאמי, ספד למוגהדאם, ואמר כי "השאהיד מוגהדאם היה הארכיטקט הראשי של הטילים והתותחים החדשיים של הארגון, והאחראי לכוח העצום של מדינתנו".

אירן האשימה בשנתיים האחרונות את ישראל במותם של שלושה מדעני גרעין העובדים בשירות הרפובליקה האיסלמית, אך במקרה הנוכחי מיהרה אירן לשלול את הקשר לישראל – וזאת למרות שחקירת פרטי האירוע טרם הושלמה.

בתוך כך, העריך אתמול גם מומחה מודיעיני מאחת ממדינות המערב שישראל אחראית לפיצוץ. "אל תאמינו לאירנים שזו הייתה תאונה", אמר המומחה למגזין האמריקני טיים. בראיון לכתב השבועון בירושלים, העריך המומחה כי המוסד אחראי לפיצוץ. הוא אף אמר שניתן לצפות שיתרחשו חבלות נוספות, שמטרתן לפגוע בתוכנית הגרעין הצבאית של אירן. לדברי הגורם, "יש עוד כדורים בקנה" (במחסנית, במקור). עם זאת, לא נמסר אם מדובר באיש מודיעין ישראלי או זר.

גם הבלוגר האמריקני ריצ'רד סילברסטיין העלה בתחילת השבוע סברה, לפיה המוסד אחראי לפיצוץ. הוא ביסס את טענותיו על דברים שמסר לו, לדבריו, גורם בכיר בישראל המעורה בפרטים. בנוסף, התייחס לפיצוץ שר הביטחון, אהוד ברק. בריאיון לגלי צה"ל, בו נשאל ברק על אודות גודל הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ, השיב שר הביטחון: "עד כמה הנזק גדול? לא יודע, אבל כן ירבו". לדברי ברק, הוא "אינו יודע" מה גרם לפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully