וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לסטודנטים: "עזרו לנו לעשות את השינוי החברתי"

קובי דוד

13.11.2011 / 21:32

יו"ר האופוזיציה נפגשה עם סטודנטים במכללת עמק יזרעאל, מתחה ביקורת על הצעות החוק החברתיות שנדחו ושלחה מסר אישי לראש הממשלה: "מייצג את המצב שבגללו יצאו הקיץ לרחובות"

יושבת ראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני (קדימה), ערכה הבוקר (ראשון) סיור עבודה באזור הצפון שבסיומו נפגשה עם קבוצת סטודנטים מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל. בתחילה פתחה לבני בקריאה נחרצת לסטודנטים להמשיך במאבק החברתי. "האחריות היא אחריות שלנו, היא לא אחריות שלכם, אבל אנחנו זקוקים לעזרה שלכם כדי לעשות את השינוי", הסבירה יו"ר האופוזיציה, "אנחנו זקוקים לקול שלכם, ולא רק ביום הבחירות, אלא גם בתהליכים שקורים עכשיו".

עוד בנושא
דיכטר: "קדימה לא דמוקרטית, אתמודד מול לבני"
ציפי לבני: "נתניהו מנסה להשתלט על התקשורת"
הערכה בקדימה: פריימריז לראשות המפלגה עד מרץ

לבני נעתרה להזמנת אגודת הסטודנטים, אשר החליטה לקדם פרויקט "שיחה אישית" עם אנשי ציבור. בפגישה הציגה לבני בפני הסטודנטים את המטרות שהציבה לעצמה מפלגת קדימה בעקבות המחאה החברתית, ביניהן הדרישה לתקציב חברתי חדש, עליה אמרה כי "אין סיכוי בעולם שוועדת טרכטנברג תעשה שינוי מהותי במסגרת התקציב הקיים. נתניהו לא רוצה לפתוח את התקציב כי הצבעה על תקציב - כמוה כהצבעת אי אמון".

"זה או אני או נתניהו"

בנימה אישית יותר, התייחסה לבני לדור הצעיר שהוביל את המחאה החברתית, כשסיפרה שקיבלה בקיץ האחרון "את ההבנה עד כמה צעירים מרגישים שלא 'רואים אותם ממטר' ושהם צריכים להסתדר פה לבד. אני חושבת שהמחאה הזאת הוציאה מעל לפני השטח נושאים שגם אני לא הכרתי ברמה היום יומית".

בהמשך השיחה התייחסה לבני להצעות החוק שעלו מצד שרי הליכוד, ועוררו התנגדות מבקרב מפלגות האופוזיציה. היא התייחסה להצעה שאושרה ואוסרת על עמותות לקבל תרומות מיישות מדינית זרה בגובה של יותר מ- 20 אלף שקלים בשנה, וכן להצעה לערוך שימוע למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון, ואמרה כי "השבוע יובאו לכנסת הצעות חוק שהופכות את העניין הלאומי ללאומני, כמו שלילת תמיכה מכל מיני עמותות שלא חושבות כמונו ומינוי שופטים בעלי השקפת עולם מסוימת, וכל זאת כניסיון להשליט בשיח עמדה אחת".

כאשר נשאלה על חילוקי הדעות בינה לבין חברה למפלגה, חבר הכנסת אבי דיכטר, לבני לא שמרה על איפוק. "דיכטר חושב אחרת ממני, אבל מחר אני מתכוונת להביא לסיעת קדימה הצעת חוק שאומרת שקדימה תתנגד לחוק של דיכטר", אמרה, "אנו נמצאים כל הזמן במצב של חוסר איזון, ברגע שהעניין היהודי מאוים אז ישר מכפיפים את הדמוקרטיה לעניין היהודי, ולהיפך. זה דבר שאני לא אתן את ידי בו. לכן יש לי ויכוח איתו, ואני מוכנה לשלם על זה מחיר פוליטי".

בסיום המפגש היא התבקשה לתת תשובה על מצבה הירוד של מפלגתה בסקרים. "אני לא פרשנית פוליטית, אך בסופו של דבר הציבור בוחר את האדם שיכהן כראש ממשלה, כרגע זה אני או נתניהו. נתניהו מייצג את כל מה שבגללו אנשים יצאו לרחוב בקיץ", אמרה.

לפניה אל הכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully