וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "קדימה לא דמוקרטית, אתמודד מול לבני"

פנחס וולף

7.11.2011 / 20:20

ח"כ אבי דיכטר מתח ביקורת קשה על יו"ר מפלגתו והכריז על התמודדותו בפריימריז. לבני טוענת שדיכטר מנסה לפרק המפלגה עקב התנגדותה לחוק בקידומו, לפיו ישראל תוכרז כמדינת הלאום היהודי

חבר הכנסת אבי דיכטר (קדימה) יצא היום (שני) במתקפה חסרת תקדים על יושבת ראש מפלגתו, ח"כ ציפי לבני, על רקע הדו"ח שפרסם בשבוע שעבר מבקר המדינה, בו הוצגו נתונים בעייתיים מאוד בנוגע להתנהלותה הכלכלית של הסיעה. במקביל הכריז דיכטר כי יתמודד מול לבני ומול ח"כ שאול מופז בפריימריז לראשות המפלגה. בתדרוך עיתונאים בכנסת, אמר דיכטר כי "דו"ח מבקר המדינה הוא קשה – ואף מקומם. אני כמעט ולא מזהה את המפלגה שלנו בתוכו". דיכטר הכריז כי אינו "מתכוון להיות חבר במפלגה לא דמוקרטית, שמתנהלת בצורה לא נקייה". מוקדם יותר היום התעורר ויכוח קולני בין דיכטר ללבני בישיבת סיעת קדימה, בה יצאה לבני נגד חוק היסוד שיזם דיכטר, שבמידה שיאושר תוכרז ישראל כמדינת הלאום היהודי - והשפה הערבית תאבד ממעמדה. על כך הגיב דיכטר בתדרוך העיתונאים כי "זה בין עלוב לבין הזוי".

עוד באותו נושא
סעודה פרטית ו"קשר עם הבוחר" ברוסיה - הוצאות המפלגות
הערכה בקדימה: פריימריז לראשות המפלגה עד מרץ
דיכטר מאתגר את נתניהו: יזם חוק "מדינת הלאום היהודי"

לפי הדו"ח, שפרסם ביום חמישי האחרון מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, קדימה מעלה במאות אלפי שקלים בכספי המדינה, בדו"חות ומימון המפלגות. בין הסעיפים הבולטים בדו"ח ניתן למנות סעודה שנערכה ל-60 ממקורבי המפלגה, בעלות של 57 אלפי שקלים, כרבע מיליון שקלים ששולמו לרואי חשבון, במטרה להסדיר את דו"חותיה השנתיים לקראת הביקורת. כמו כן, "חסכה" המפלגה כחצי מיליון שקלים לאחר שבבחירות האחרונות קיצצה במשכורותיהם של חברי ועדות הקלפי מטעמם, מבלי לדווח לוועדת הבחירות המרכזית על הדבר – ומבלי להשיב את הכסף, שניתן להם למשכורות עובדי הקלפי בלבד.

לדברי דיכטר, כל הדברים נעשו מאחורי גבו, והוא רואה את יושבת הראש לבני כאחראית לכך. לטענתו, "לבני לא ממלאת את תפקידה באופן שנדרש מיושבת ראש התנועה. המנגנון המנהלתי הופך מחודש לחודש למנגנון שלה – ולא של קדימה". בבחירות האחרונות היה דיכטר האחראי על מטה הבחירות של קדימה, ולדבריו, "העובדים תחתיי החליטו לנכות 75 שקלים מכל פעיל, שהסתכמו לחצי מיליון שקלים, וזאת מבלי לדווח לי. מישהו צריך לתת דין וחשבון על זה".

"קדימה לא מנהלת דיונים ערכיים ורציניים"

ח"כ דיכטר הביע את חוסר שביעות רצונו מכך שבישיבת הסיעה שנערכה היום לא התעורר דיון על דו"ח המבקר. "ציפיתי שייאמר היום משהו. בכל זאת, מדובר בדו"ח שמציב מראה לא סימפטית מול קדימה", עם זאת, הוא גורס, הנושא לא הוזכר. "כנראה שציפיות יש רק לכריות. ניהלנו ישיבה של שעה שלמה, כאילו מדובר במפלגה שונה. הדבר לא מקובל עליי".

דיכטר הוסיף כי המפלגה לא מתנהלת בשקיפות, המאפשרת לכל חבריה להיות שותפים מלאים לתכנון התקציב. "אני מתריע כבר חודשים על היעדר שקיפות, שבלתי מתקבל על הדעת. לא ייתכן שיושבת הראש לא תראה את השקיפות כערך עליון". עם זאת, אמר, ברמיזה ביקורתית על התנהלותה של לבני כי "יש את מי שחושב שתקציב צריך להתנהל במחשכים".

כאשר נשאל דיכטר אם ינסה להתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה, שלפי הערכה יוקדמו, אמר דיכטר כי "לא הסתרתי את רצוני להתמודד בפריימריז. אני מאמין שהפריימריז יוקדמו מאוד. קדימה", טען, "לא יכולה להמשיך את ההתנהלות שלה מבלי שייבחר יושב ראש חדש. מיציתי את הניסיונות לשכנע את לבני בעמדותיי. כל בר-דעת יודע שהדו"ח נגד קדימה הוא החמור ביותר אי-פעם".

ההתכתשויות בין יושבת ראש המפלגה ואבי דיכטר קיבלו במה מוחשית בצהריים, כאשר לבני העלתה לסדר היום את התנגדותה להצעת החוק של דיכטר, לפיה מדינת ישראל תוכרז כמדינת הלאום היהודי. ההצעה מסירה מסדר היום אפשרות של מדינה דו-לאומית וקובעת: "הזכות למימוש ההגדרה העצמית הלאומית במדינת ישראל ייחודית לעם היהודי". בנוסף, לפי הצעת החוק מדינת ישראל תוכל להקים יישובים אתניים על פי חלוקה של דת או לאום, כגון יישובים יהודים, מוסלמים או נוצרים, וכי כל תושב יהיה רשאי לפעול לשימור תרבותו, מורשתו, שפתו וזהותו. סעיף 13 בהצעת החוק קובע כי "המשפט העברי ישמש מקור השראה למחוקק". במהלך הדיון בסיעה אמרה יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק לדיכטר, כי אתה מתנהל בבריונות". על כך שהעלתה לבני לדיון בסיעה את הצעת החוק, אמר דיכטר כי "זה בין עלוב לבין הזוי להביא לדיון בסיעה את חוק היסוד שלי, מבלי לשתף אותי בכוונה הזו".

בתגובה לדבריו של דיכטר נמסר מלשכתה של לבני כי "ברור לחלוטין שפעולותיו של דיכטר נובעות מהבנתו שהחוק הרע אותו הוא מנסה לקדם לא יקבל את תמיכת קדימה והוא סותר את דרכה". בנוסף העבירה לשכת לבני ביקורת על התנהלותו של דיכטר, הן בדיון הסיעה והן בהצהרותיו לעיתונות. עוד נמסר בתגובת לשכת יו"ר קדימה כי התנהלותו של דיכטר "זכתה לקיתונות של ביקורת מחברי הסיעה, והיא ניסיון לפגוע בדרכה ובמעמדה של קדימה למען עניינים אישיים מובהקים. כמו במקרים דומים בעבר, כך גם היום לא נשתף פעולה עם נסיונות פרסונאליים לפגוע בקדימה. בעבר כבר הוכח שמי שפעל כך איבד את תמיכת חברי המפלגה ואיבד את תמיכת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully