וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בקדימה: פריימריז לראשות המפלגה עד מרץ

פנחס וולף

27.10.2011 / 16:00

נוכח קריאות מהפעילים בשטח וכן מחברי הכנסת, צפויה מפלגת קדימה לבחור יושב ראש במהלך מושב החורף הקרוב. גורמים במפלגה: "נחלש מעמדנו כאלטרנטיבה"

הערכה בקדימה: הפריימריז במפלגה ייערכו בתוך מספר חודשים, כנראה באזור פברואר-מרץ 2012. גורמים בקדימה אמרו היום (חמישי) לוואלה! חדשות כי גם יו"ר המפלגה, ציפי לבני, הגיעה למסקנה שאין מנוס מהקדמת הפריימריז, בשל העובדה שמרבית חברי הסיעה, חלק גדול מראשי הערים של קדימה ופעילי שטח, דורשים זאת. השאלה שנשארה היא מה התאריך המדויק לקיומם. מה שבטוח, המאבק בקדימה יהיה "הדבר החם" במושב החורף שייפתח ביום שני הקרוב.

"אנחנו מכירים את המצב בסקרים, אין ספק שקדימה נחלשה", הסבירו גורמים שונים במפלגה, בהתייחסם גם לסקר האחרון שנערך אמש (רביעי) בערוץ 2, ולפיו הליכוד זוכה ב-37 מנדטים, העבודה ב-22, וקדימה ב-17 מנדטים בלבד. הגורמים הבהירו כי, "בקדימה לא חוששים מהאיום שמציבה מפלגת העבודה. העבודה לא יכולה להיות אלטרנטיבה שלטונית. שלי לא מתאימה לזה, היא עדיין נהנית מהפופולריות של המחאה החברתית, אבל לא ברור כמה זמן זה יימשך".

"הבעיה היא", המשיכו לומר הגורמים, "שנחלש מעמדנו כאלטרנטיבה שלטונית. כל עוד אין תחושה בציבור שאנחנו הולכים להחליף את נתניהו, הקולות מתפזרים. לכן חשוב לקיים את הפריימריז אצלנו, כי מי שייבחר יציג סדר יום, יקבל תמיכה ויתקבע מחדש המבנה של קדימה כאלטרנטיבה מול הליכוד".

מקורבי לבני: היא תקבע מועד הפריימריז

אחת הסיבות העיקריות לתמיכה הרבה שלבני קיבלה בפריימריז הקודמים היא העובדה שמעמדה בציבור היה איתן. היא השיגה יותר מנדטים מהמספר שמופז היה מביא בבחירות 2009. הגדירו אותה במפלגה כ"מטילת ביצי זהב". אך מאז המצב השתנה. מצד אחד, בחודשיים האחרונים קדימה יורדת בסקרים מתחת למפלגת העבודה. מצד שני, בשנתיים וחצי האחרונות מופז ביצע חריש עמוק בשטח. חברי הכנסת עוד לא החליטו במי יתמכו. הם מעדיפים להמתין להכרעה על מועד הפריימריז.

גורמים שונים במפלגה מדברים לאחרונה על כך שלבני איבדה את היתרון היחסי שהיה לה מול מופז. "חברי הסיעה מאוד פרקטים: האם היא מביאה תוצאות או לא", מסבירים גורמים במפלגה. "היא מבינה שאין ברירה אלא להקדים את הפריימריז, עכשיו היא עסוקה בלהנדס את התהליך. היא תנסה להגיד: 'אני החלטתי'". לטענתם, לבני מנסה להפעיל לחץ על חברי הסיעה, כאשר היא מסבירה להם: "אני מבינה את הצורך בהקדמת הפריימריז, אבל תנו לי להחליט".

גורמים בסביבתה של לבני מסרו בתגובה, כי "בוחרי ותומכי קדימה מצפים מכל אחד מנבחריה לדאוג למפלגה ולא לעצמם. לבני תעמוד במחויבות זאת. הפריימריז יתקיימו אך ורק כשלבני תחליט עליהם ולא יום אחד קודם לכן. גם גורמים פוליטיים בקדימה המנסים לקדם עצמם על חשבון טובתה של המפלגה לא ישנו זאת".

מפלגת קדימה - כותרות אחרונות:
גזבר קדימה נחקר בחשד לגניבה מכספי המפלגה
דחיית טרכטנברג: "אי אמון של הממשלה בנתניהו"


לפניות לכתב:
pinhaswolf@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully