וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזבר קדימה נחקר בחשד לגניבה מכספי המפלגה

היחידה הארצית לחקירות הונאה בודקת חשדות נגד גזבר המפלגה ושני בני אדם נוספים, בעקבות תלונה שהוגשה בהנחיית ציפי לבני. "בכל פגיעה בטוהר המידות, יש לפנות לרשויות אכיפת החוק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

גזבר מפלגת קדימה, רואה החשבון איציק חדד, ושני בני אדם נוספים עוכבו היום (שלישי) לחקירה בחשד למעורבות בגניבה מכספי המפלגה. השלושה נחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בעקבות תלונה שהגישה המפלגה. במשטרה מייחסים לגזבר חשד לגניבה בידי מנהל, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות.

קדימה הגישה את התלונה נגד הגזבר בעקבות חשדות שעלו ביחס להתנהלותו האישית והנקודתית. התלונה הוגשה באמצעות היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד איתן הברמן, ובהנחיית יו"ר המפלגה ציפי לבני. בקדימה מציינים כי החשדות נגד הגזבר עלו לאחר בדיקה שביצע מבקר הפנים של המפלגה, בהוראת לבני.

על פי החשד הפרשה התרחשה במהלך בחירות הפנימיות במפלגה ב-2008. גזבר המפלגה חשוד כי פעל מתוך ניגוד אינטרסים, כששכר עבור קדימה את שירותיו של משרד רואי חשבון עמו עמד בקשרים עסקיים קודמים. המשרד נשכר כדי לשמש כמתווך השכר של ראשי קלפיות, פעילים ובעלי תפקידים נוספים במערכת.

הארכת מעצר לגזבר מפלגת קדימה איציק חדד על החשד של גנבת כספי המפלגה, אוקטובר 2011. דרור עינב
התלונה הוגשה בעקבות בעקבות חשדות ביחס להתנהלותו האישית והנקודתית. איציק חדד, היום/דרור עינב

כמו כן, מבדיקה שערכה מפלגת קדימה התגלו, לכאורה, אי-סדרים כספיים וחסרים בנושא תשלומי משכורת באותה מערכת הבחירות, בה היה מעורב הגזבר, בהיקף של כמה מיליוני שקלים מכספי ציבור. בנוסף, חשוד הגזבר בקבלת שוחד מבעל השליטה באותו משרד רואי החשבון. אדם שלישי, איש מערכות המידע של המפלגה, חשוד אף הוא בקבלת שוחד ובקשר לאי סדרים בפעולות הגזבר.

"בכל מקום בו קיים ספק, ולו הקל ביותר, של פגיעה בטוהר המידות בשירות הציבורי והפוליטי- יש לפנות מיד לרשויות אכיפת החוק ולערב אותן בכדי שיבדקו בהקדם כל הדרוש בדיקה וינקטו בכל האמצעים הנדרשים כדי למגר התופעות הללו באם הן מתקיימות", אמרה לבני. "באופן הנחרץ והברור הזה פעלה קדימה, כך נכון לנהוג וכך צריכה לפעול כל מפלגה במצב בו מתקיים ספק באשר לפעילות של מי מאנשיה. אני מאמינה שפעולה חשובה זו שנקטנו, נוכח הבדיקה הפנימית אותה יזמנו, תגדיר נכונה את הרף הנדרש מהמפלגות בישראל. יש לי אמון מלא ברשויות אכיפת החוק אליהן פנינו שתבצענה תפקידן כהלכה".

בשיחות שבהן עדכנה את חברי הכנסת של המפלגה על המהלך שנשמר עד היום בסודיות עם המשטרה, אמרה לבני כי "אני מאמינה שתהליכים של ניקוי הם הדבר הדרוש במערכת הפוליטית. לכן בחרתי לנקוט בצעד הלא שגרתי הזה על אף אי הנעימות הכרוכה בכך. אם יש ספק- צריך לפנות לרשויות, לפעול בתיאום מלא מולן ולתת להן לבצע עבודתן עד תום. אנחנו צריכים להוות דוגמה אישית לכל אותם אזרחים שמתבקשים לפנות למשטרה כשהם חושדים שנעשתה עבירה. זה הדבר הנכון לעשות. זו החלטה שלנו, זו ההחלטה הנכונה ואני מצפה שזו תהיה ההתנהלות של כל המפלגות בישראל".

שלושת החשודים מובאים בשעה זאת להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון בחשד ללקיחת שוחד, גניבה בידי מנהל, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully