וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "נעצר חשוד בתכנון הפיגוע המשולב בדרום"

בכירים ביטחוניים בקהיר מסרו כי מוחמד א-תיהי, מנהיג התנועה האיסלמית בסיני, חשוד בתכנון הפיגוע בחודש אוגוסט, כמו גם בתכנון פיגועים נוספים. הוא עמד בראש רשימת המבוקשים במצרים

הרשויות במצרים עצרו חשוד בתכנון הפיגוע המשולב שאירע בחודש אוגוסט האחרון בסמוך למעבר ניצנה בדרך לאילת, כך דיווחה הערב (ראשון) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לפי הדיווח, המתבסס על גורמי ביטחון במצרים, החשוד הוא מוחמד עיד מוסלח חאמד, ששימש כמנהיג התנועה האיסלמית בחצי האי סיני. חאמד, המוכר גם בשמו מוחמד א-תיהי, נעצר במבצע משותף של כוחות הביטחון המצרים באל-עריש, והוא חשוד גם בביצוע מספר פיגועים נוספים בסיני.

הפיגוע בדרום - כותרות נוספות:
מצרים מאשרת: ”ישראל התנצלה על הרג השוטרים”
מיוחד: האחראי לסיכול פיגועים בדרום חוזר למתקפת הטרור
תחקיר הפיגוע בדרום: חייל גולני נהרג מאש כוחותינו

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית, א-תיהי אותר כשהוא מסתתר בבקתה בעיר ולאחר מעצרו הועבר לקהיר, שם הוא צפוי להישפט. לדברי הבכירים הביטחוניים, א-תיהי תכנן פיגועים נגד תחנות משטרה באזור ועמד בראש רשימת המבוקשים של ממשלת מצרים. עוד דווח, כי א-תיהי נאשם בהשתייכות לארגון הקשור ל"אל-קאעדה", שביקש לשים סוף לנוכחות הצבאית והזרה בחצי האי.

כשבוע לאחר הפיגוע המשולב, דיווח העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כי שלושה ממתכנני ומבצעי היו אזרחים מצרים. הדיווח, שנשען על מקורות המעורים בתחקיר של כוחות הביטחון המצרים, גילה כי השלושה הם פעילים איסלמים ג'יהאדיסטים קיצוניים. העיתון לא פרסם את שמותיהם המלאים של השלושה אלא רק את ראשי התיבות של שמותיהם וציין כי אחד מהם, שראשי התיבות של שמו הם מע"א, שימש כ-"מפקד תאי הטרור במרכז סיני". אדם אחר, כ"א, נמלט מהכלא המצרי בימי המהפכה נגד משטר מובארק. הוא חבר בארגון הקיצוני "התווחיד והג'יהאד" והוא הבעלים של מפעל הנשק והתחמושת שנחשף על ידי כוחות הביטחון המצרים לפני כשבוע בסיני.

במתקפת הטרור בדרום נהרגו שמונה בני אדם, בהם רב נגד פסקל אברהמי, לוחם ימ"מ בן 49, שנורה בידי צלף מעברו השני של הגבול וסמל ראשון משה נפתלי, בן 22 מחטיבת גולני שנהרג במתקפה על כוח צה"ל אשר היה בדרכו לסייע לאוטובוס הנוסעים, שלעברו פתחו המחבלים באש. כמו כן, נהרגו גם ארבעה מן המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully