וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעור בגרעין: שרי הממשלה ילמדו על דו"ח סבא"א

טל שלו

13.11.2011 / 2:12

השיח בדבר תקיפה ישראלית באירן מוסיף להתלהט. בינתיים החליט נתניהו כי על שרי הממשלה לגלות בקיאות בנושא ועל כן תפתח הישיבה השבועית בסקירה מקצועית מפי יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית

בעוד מדינת ישראל מוסיפה לעקוב בדריכות אחר תגובות הקהילה הבינלאומית לדו"ח סבא"א שפורסם בשבוע שעבר בנוגע לתכנית הגרעין האירנית, יפתחו היום (ראשון) שרי הממשלה את ישיבתם השבועית בשמיעת סקירה מקצועית בנוגע לעיקרי הדו"ח. לרוב, נותר העיסוק בסוגיית הגרעין האירני - נושא ביטחוני רגיש ומורכב - בגבולות פורומים מצומצמים יותר דוגמת פורום שרי השמינייה או הקבינט המדיני-ביטחוני, אך גורמים בירושלים מעריכים כי בשל מורכבות הסוגיה, וכן בשל העובדה שהדיון הציבורי על תקיפה אפשרית לכאורה של ישראל באירן התעורר ביתר שאת בשבועות האחרונים, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא בפני השרים סקירה מקצועית מקיפה, בין היתר מפי יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית.

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה!
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל
הפנטגון: תקיפה באירן תעכב התכנית ב-3 שנים בלבד
ארה"ב: דו"ח סבא"א על הגרעין האירני "מדאיג מאוד"

"בסופו של דבר ההחלטה תתקבל בשמינייה ובקבינט", אמר גורם מדיני לוואלה! חדשות, "אך ראש הממשלה רוצה לוודא שהשרים מבינים את משמעות הדברים האמורים בדו"ח סבא"א". מועצת הנגידים של סבא"א צפויה לדון בסוף השבוע בממצאי הדו"ח, ובירושלים ממשיכים לעקוב אחר תגובת הקהילה הבינלאומית לדו"ח, ומקווים שבסופו של דבר יצליחו ארצות הברית, גרמניה וצרפת לגבש חבילת סנקציות חריפה שתפגע במשמרות המהפכה, למרות ההתנגדות העיקשת של סין ורוסיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בנושא שיחרור גלעד שליט,. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"בסופו של דבר ההחלטה תתקבל בשמינייה ובקבינט"/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בתוך כך, לפי דיווח ב"דיילי טלגרף" הבריטי סירבה ישראל במהלך סוף השבוע האחרון להיענות לדרישת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להתנות תקיפה ישראלית באירן ברשות של הבית הלבן. כמו כן, מאשר הדיווח מידע שפורסם בתחילת השבוע שעבר ב"הארץ", לפיו במהלך ביקורו של שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה בישראל בחודש שעבר, התקיימה פגישה פרטית בינו ובין ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק, בנוכחות מספר מצומצם של יועצים.

פנטה אמר לבכירים הישראלים כי הנשיא אובמה מעונין לקבל התחייבות ישראלית שלא לפתוח במתקפה על הגרעין האירני מבלי לקבל את אישורה של וושינגטון. מקורות ישראלים ואמריקאים אמרו לדיילי טלגרף כי ברק ונתניהו התחמקו מאוד בתשובתם. "הם לא רמזו שישנה פעולה צבאית מתוכננת או עתידית, אך גם לא נתנו כל התחייבות שישראל תבקש את אישורה של ארה"ב, או אפילו תיידע את הבית הלבן לפני צאת המשימה לפועל", אמרו. בעקבות התגובה הישראלית, כך לפי הדיווח, הורה אובמה למודיעין האמריקאי להגביר את הפיקוח על ישראל כדי ללקט רמזים על כוונותיה של ההנהגה.

ביום שישי האחרון התייחס פנטה לסוגיית המתקפה הצבאית על מתקני הגרעין של אירן ואמר כי מתקפה שכזאת עשויה לעכב את תכנית הגרעין בשלוש שנים בלבד. עוד אמר פנטה כי מתקפה תוביל ל"תוצאות לא מכוונות". במסיבת עיתונאים בפנטגון אמר שר ההגנה כי יש לשמור על האופציה הצבאית, אם כי היא לא עשויה להועיל ל"הרתעה ממשית למה שאירן רוצה להשיג", כך דווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

"תקיפה עלולה להשפיע באופן משמעותי על האזור כולו ועלולה להשפיע משמעותית על כוחות ארצות הברית באזור", הוסיף שר ההגנה ביחס לאפשרות שארצות הברית תתקוף את מתקני הגרעין באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully