וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש בבירה: הממשלה תדון בהקמת "היכל התנ"ך"

טל שלו, כתבתנו המדינית

12.11.2011 / 20:46

"התנ"ך הוא כור מחצבתו של העם היהודי בישראל ובתפוצות", נכתב בהצעת שתידון מחר על ידי השרים. ההיכל צפוי להוות מרכז תיירותי, תרבותי ואקדמי ומטרתו - חיזוק הזיקה לספר הספרים

גן פסלים תנכ"י עם דמויותיהם של אברהם, משה, אליהו הנביא וגיבורים תנ"כיים נוספים, אולמות ומרחבי פעילות מכוסים ברפליקות קדומות, פסיפסים, מיטב יצירות האמנות המתעדות את דוד וגוליית או את סולם יעקב, תצוגה נרחבת של כל כרכי התנ"ך ב-50 עד 100 שפות ומרכז קונגרסים אקדמי בינלאומי שירכז את המחקר התרבותי והרוחני בספר הספרים - כך ייראה היכל התנ"ך ששרי הממשלה ידונו בתוכנית להקמתו מחר (ראשון) בבוקר.

"התנ"ך הוא כור מחצבתו של העם היהודי בישראל ובתפוצות", נכתב בפתח הצעת ההחלטה המשותפת למשרד המשפטים, הבינוי והשיכון, ההסברה והתפוצות, התקשורת והתיירות. "ומן הראוי שהיכל התנ"ך – על פי חזונו של דוד בן גוריון – יוקם בירושלים, בירתה הנצחית של מדינת ישראל". לפי התוכנית, אתר "היכל התנ"ך" צפוי לקום בירושלים או סביבותיה (בין היתר מוזכרים חבל עדולם ונאות קדומים כאתרים אפשריים להקמת ההיכל), ולהוות מרכז פעילות חינוכית ותיירותית העמוס בטכנולוגיות מודרניות ומסלולי טיול אינטראקטיביים המדמים את החיים בעת הקדומה, הן לצרכי חיזוק הקשר של האזרחים – מכל הגילאים והמגזרים - עם מורשת התנ"ך, והן לצרכי יצירת מיזם תיירותי הפונה למיליוני תיירים, "על מנת לחזק ולחשוף בפניהם את ספר הספרים", כך לפי הצעת ההחלטה.

מסכת ברכות, דף ח. ShutterStock
"מן הראוי שהיכל התנ"ך – על פי חזונו של דוד בן גוריון – יוקם בירושלים"/ShutterStock

במקביל, לפי התוכנית, יהווה "היכל התנ"ך" מרכז אקדמי, המרכז סביבו פעילויות תרבותיות, היסטוריות, רוחניות, פילוסופיות ואמנותיות של חוקרים ויוצרים "החורשים בתנ"ך ועל המסרים הלאומיים והאנושיים הנובעים ממנו", ויכנס קונגרסים תקופתיים בנושאים רלוונטיים אליהם יוזמנו אנשים מכל קצוות הקשת הרוחנית והתרבותית הנוגעים בנושאי התנ"ך. שרי הממשלה צפויים לאשר הבוקר הקמת ועדה בין-משרדית האמורה להגיש תוך חודשיים את המלצותיה, לרבות נושאי מקרקעין, תכנון, בנייה והקמה, דרכי מימון ואחזקה של ההיכל.

מיזם נוסף הצפוי לקבל בית ב"היכל התנ"ך" הוא פרויקט "עמי העולם כותבים את התנ"ך", שהושק בשנה שעברה, ונועד להנגיש את התנ"ך לגולשי האינטרנט, ובמסגרתו כל גולש יכול לבחור את הפסוק המשמעותי לו ביותר. לפי הצעת ההחלטה, בספריית "היכל התנ"ך" תותקן מערכת ממוחשבת בה המבקרים במוזיאון יוכלו להשתתף בפרויקט ולבחור אף הם את הפסוק האהוב עליהם. ראש הממשלה נתניהו, שהשיק את הפרויקט בשנה שעברה, בחר אז את הפסוק "וכתתו חרבותם לאתים, וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו,ב',ד'). שר התקשורת משה כחלון בחר אז את "אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי" (תהלים קכ"א, א').

"ההחלטה עשויה להביא להעמקת הקשר של העם היהודי למקורותיו; חיזוק הקשר בין עם הספר לעמי העולם; חיזוק תיירות פנים וחוץ'', נכתב בדברי ההסבר להחלטה, הממשיכה את מגמת ממשלת נתניהו בחיזוק הקשר לעבר העם היהודי בארץ ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי בקידום תוכנית אתרי המורשת שאושרה ב-2010.

לקריאה נוספת
הממשלה מתכננת פיתוח אתר הקסטל - להנצחת רבין
היעד החדש של גנבי המתכות: אתרי המורשת
לכבוד יום העצמאות: 63 אתרי מורשת יפתחו בחינם

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully