וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: תמיכת הציבור האמריקאי בישראל בשיא של 4 שנים

טל שלו, כתבתנו המדינית

11.11.2011 / 5:10

למרות שנשיא ארה"ב נשמע מביע את מורת רוחו מתפקודו של נתניהו, האמריקאים חושבים אחרת. על פי סקר אמריקאי 60% מהציבור במעצמה חש רגשות "חמים" כלפי ישראל. 56%: הפלסטינים קיצוניים

על רקע פרשת המיקרופונים והמשך הצעדים החד צדדיים של הרשות הפלסטינית במאמץ להשיג הכרה בינלאומית כמדינה, סקר חדש שהתפרסם אמש (חמישי) חושף כי תמיכת הציבור האמריקאי בישראל הגיעה לרמתה הגבוהה ביותר מאז 2007. לפי סקר שביצע מכון סקרים אמריקאי בראשותו של סטנלי גרינברג, 60% מהציבור האמריקאי חש רגשות "חמים" כלפי ישראל, בעוד 15% בלבד מגדירים את רגשותיהם כלפי ישראל כ"קרירים". כמו כן, 68% מ-800 המשיבים לסקר הגדירו את ישראל כ"אחת מבעלות בריתנו החזקות ביותר" ו-66% מהמשיבים הגדירו את מדינת ישראל כדמוקרטית. במקביל, 56% מהציבור האמריקאי סבור כי הפלסטינים הם קיצוניים ומהווים מכשול לשלום.

עוד באותו נושא:
סרקוזי: "נתניהו שקרן", אובמה: "לך נמאס ממנו?"
ארה"ב על המבוכה: "לאובמה יחסים טובים עם נתניהו"
מקיין: התבטאות אובמה על נתניהו - משקפת מדיניות

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
68% מהאמריקאים מגדירים את ישראל כ"אחת מבעלות בריתנו החזקות ביותר". אובמה ונתניהו/רויטרס

על רקע כניסתה של ארה"ב לשנת בחירות ולצד הביקורת הגוברת על מדיניות החוץ של הנשיא ברק אובמה במזרח התיכון, חושף הסקר, שבוצע בסוף החודש שעבר בקרב מדגם מייצג של 800 נשאלים (עם טעות דגימה של 3.46%), כי 73% מהבוחרים האמריקאים תומכים בפתרון של שתי מדינות לשני עמים. עם זאת, 60% מהמשיבים סבורים שראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מחויב לשלום, בעוד 52% סבורים שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אינו מחויב לשלום. הסקר בוצע על ידי מכון הסקרים גרינברג קויניאן רוזנר, שבראשו עומד סטנלי גרינברג, סוקר ותיק שסייע בשנת 1999 לבחירתו של אהוד ברק לראשות הממשלה, וכמו כן עבד בעבר עם ביל קלינטון, אל גור, טוני בלייר ומנהיגים בולטים נוספים.

בתוך כך, אחד המועמדים המובילים לראשות המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני, תקף היום בחריפות את מדיניותו של הנשיא אובמה בסוגיית הגרעין האיראני, ובאותה נשימה, בהתאם לסקרי דעת הקהל, הביע תמיכה משמעותית בישראל. במאמר בוול סטריט ג'ורנל כתב רומני כי אם וכאשר ייבחר לנשיא, יחזק את הסיוע הביטחוני לישראל ואת שיתוף הפעולה עם בעלות הברית האמריקאיות באזור.

באשר להתמודדות מול אירן כתב רומני כי "ברק אובמה חיסל את מהימנותו בנושא האיראני", והוסיף כי הנשיא המכהן "יצר תדמית של חולשה אמריקאית, והגביר את האפשרות להידרדרות של התפוצה הגרעינית במזרח התיכון הבלתי יציב". תחת הכותרת "לא אתן לאירן להשיג גרעין", ביקר רומני את "אוזלת ידו" של ממשל אובמה, שבאה לידי ביטוי במדיניות ההידברות שפתח עמה את הקדנציה שלו, בתגובתו למהפכה הירוקה באירן בקיץ 2009 וכן בתגובתו החלשה לחשיפת הקנוניה האירנית לחיסול השגריר הסעודי בארה"ב. רומני הזהיר כי אותה פרשה עשויה להוביל למשבר גדול. "אם אהיה נשיא", כתב רומני, "אפתח בהחרפה משמעותית של הסנקציות על אירן, בין אם בצורה בינלאומית ובין אם באופן חד צדדי".

פליטת הפה של אובמה

השבוע התברר שדעתו של אובמה על נתניהו רחוקה מדעתם של האמריקאים. אתר ביקורת התקשורת הצרפתי "ARRET SUR IMAGES" פרסם ביום שלישי ציטוטים משיחה אישית שערכו שניים מהאנשים החזקים בעולם – נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, במהלך פסגת ה-G20 שנערכה בקאן, לפני כשבוע, שנאמרו מתוך מחשבה כי איש אינו מאזין להם, ובהם מילים קשות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשל תקלה טכנית, עיתונאים רבים שהיו במקום הצליחו לשמוע את השיחה, שלא נאמרה בלשון דיפלומטית כלל ועיקר.

"אני לא יכול לראות אותו, הוא שקרן", אמר סרקוזי לנשיא האמריקני, שמיד השיב: "אתה? לך נמאס ממנו? אני חייב להתמודד אתו כל יום". על פי האתר הצרפתי, בהמשך ביקש אובמה מסרקוזי כי יפעל לשכנע את הפלסטינים להסיר את הצעתם ממועצת הביטחון של האו"ם להכרה במדינתם. יש לציין כי לשיחה בין שני המנהיגים לא קיים תיעוד מוקלט זמין וכי הדיווח מתבסס על דברי עיתונאי שלא זוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully