וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מחו על הטיפול הלקוי ברעש - ופוזרו בגז

11.11.2011 / 0:07

כ-200 מפגינים התקהלו בוואן - המקום שהוכה שלשום ברעש אדמה, השני בתוך פחות משלושה שבועות, ומחו על מחסור באוהלים לשכן בהם את הניצולים. 12 גופות חולצו עד כה מההריסות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שוטרים טורקים נאלצו לפזר בגז מדמיע מפגינים שהתקהלו אתמול (חמישי) בוואן שבמזרח המדינה, ומחו על אזלת היד של המדינה בטיפולה בנפגעי רעש האדמה שהכה במחוז. כמה מהמפגינים אף הוכו באלות.

צוותי חילוץ ממשיכים לחפש אחר ניצולים במחוז שנפגע אתמול מרעש אדמה חזק. 12 גופות חולצו מההריסות במהלך היום ו-28 בני אדם נמצאו בחיים. מעריכים שכמה עשרות בני אדם נקברו תחת כמה מ-22 הבניינים שקרסו מעוצמת הרעש. רק לפני שבועות ספורים הכה באותו אזור רעש אדמה נוסף, שגבה את חייהם של כ-600 בני אדם.

אחד המפגינים, בן 32, שאל: "כיצד ניתן לרסס בגז אנשים שכבר סבלו כל כך?". הוא אמר כי הניצולים קופאים מקור ונאלצים לישון מחוץ לבתים שקרסו. לדבריו, באזור הרעש חסרים אוהלים לשכן בהם את הנפגעים: "יש משפחות שקיבלו חמישה אוהלים, כמה משפחות קיבלו עשרה - ואחרות לא קיבלו כלום. זה לא בסדר".

מוקדם יותר חולצה מההריסות עובדת סיוע יפנית, שבאה לוואן כדי לטפל בנפגעי הרעש הקודם. מיוקי קוניי, בת 32, סיפרה שחששה לפקוח את עיניה במהלך שש השעות שבהן הייתה קבורה תחת יסודות המלון שבו התאכסנה, עד שהבחינה בצג המחשב האישי שלה. "רק כשהצלחתי לפקוח את עיניי ראיתי קרן אור, בתוך מה שמבחינתי הייתה חשיכה מוחלטת", אמרה. "האור נתן לי הקלה ותקווה לחיים".

הממשלה טוענת שהמשבר תחת שליטה, אך 200 המפגינים שהתקהלו היום סמוך לבניינים שקרסו קראו להתפטרות מושל המחוז. סגן ראש הממשלה, בשיר אטאלי, שהגיע למקום יחד עם שר החוץ אחמט דאווט אולו, ניסה להרגיע הציבור, ואמר כי הניצולים צריכים להתרכז בערי האוהלים שהוקמו למענם. "זה בטוח יותר ויש שם מקום לכל מי שרוצה", אמר. אטאלי הבהיר ש"נעשות הכנות" להבאת ציוד נוסף למקום.

עוד בנושא
18 בניינים קרסו ברעש האדמה - השני באותו אזור
טורקיה: לא נשנה עמדתנו כלפי ישראל למרות הסיוע

עדכון ראשון: 23:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully