וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה פקד את מזרח טורקיה, 18 בניינים קרסו

10.11.2011 / 0:03

הרעש, בעוצמה 5.7 בסולם ריכטר, אירע כ-16 קילומטרים ממחוז ואן, בו אירע רעש האדמה האחרון במדינה, שגבה את חייהם של מאות בני אדם. שבע גופות חולצו עד כה מבין ההריסות

רעידת אדמה בעוצמה 5.7 בסולם ריכטר הורגשה אמש (רביעי) במזרח טורקיה, כ-16 קילומטרים ממחוז ואן, שם אירע רעש האדמה בחודש שעבר, שגבה את חייהם של מאות בני אדם. השירות הגיאולוגי בארצות הברית דיווח, כי הרעש אירע בעומק של כחמישה קילומטרים מתחת לאדמה וכאלף קילומטרים מהבירה אנקרה.

חילוץ מרעידת האדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. רויטרס
רעש האדמה האחרון בטורקיה גבה את חייהם של מאות בני אדם/רויטרס

הטלוויזיה המקומית דיווחה כי לפחות 18 בניינים, ביניהם שני בתי מלון, קרסו כתוצאה מרכש האדמה ועד כה דווח על שבעה הרוגים. ערוץ הטלוויזיה TRT דיווח עוד כי מספר רב של בני אדם לכודים תחת ההריסות וכי כוחות ההצלה פועלים במקום על מנת לחלצם.

כתוצאה מרעש האדמה שאירע במדינה לפני כשלושה שבועות נהרגו כ-600 בני אדם, ויותר מ-180 חולצו מההריסות. מוניר קרלוגלו, מושל מחוז ואן בו אירע האסון, אמר כי 3,000 בניינים קרסו או הפכו לא שמישים למגורים. הוא העריך כי 600 אלף בני אדם הושפעו מרעש האדמה, אך לא כולם נזקקים בשלב זה למגורים.

לאחר רעש האדמה האחרון קיבלה טורקיה את בקשה של ישראל לסייע בהתמודדות עם האסון. שני מטוסי סיוע ישראלים העבירו לטורקיה ציוד הומניטרי, הכולל אלפי מעילים ושמיכות, ששימשו את האלפים שאיבדו את בתיהם בשל רעש האדמה. כמו כן העבירה ישראל לטורקים קרוואנים שישמשו כמבני מגורים ארעיים.

עוד על רעש האדמה האחרון בטורקיה:
רעש אדמה בטורקיה: ”עד אלף הרוגים, בניינים קרסו”
לבקשת הטורקים: ישראל תשלח מטוסי סיוע נוספים
טורקיה: לא נשנה עמדתנו כלפי ישראל למרות הסיוע

(עדכון ראשון: 23:03, 09.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully