וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת הטורקים: ישראל תשלח מטוסי סיוע נוספים

28.10.2011 / 9:55

הבוקר התקבלה בישראל בקשה טורקית לסיוע נוסף בשל רעידת האדמה. בירושלים הזדרזו להיענות, וכבר במוצאי שבת צפויים להמריא לפחות שני מטוסים עם מבנים ניידים, מעילים ושמיכות

בעקבות בקשה שהתקבלה הבוקר (שישי) מטורקיה, צפויים להמריא במוצאי שבת לפחות שני מטוסי סיוע ישראלים נוספים לאזור רעידת האדמה, כשהם נושאים ציוד הומניטרי. הבקשה הטורקית הגעיה לידי מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני הבוקר, יום לאחר שהסתיימה פריקת הציוד מהמטוס הראשון ששלחה ישראל לאזור. כמו כן, נשקלת שליחת סיוע גם בדרך הים.

המטוסים שישלח משרד הביטחון צפויים לשאת מבנים ניידים ואלפי מעילים ושמיכות, שישמשו את האלפים שאיבדו את בתיהם בשל רעש האדמה. באזור שוררות טמפרטורות נמוכות מאוד והטורקים מתקשים להתמודד עם מצוקת התושבים.

עוד בנושא
טורקיה: מחסור קשה במבנים, הסיוע מישראל בדרך
טורקיה: לא נשנה עמדתנו כלפי ישראל למרות הסיוע
דיווח: "ארה"ב תספק לטורקיה שלושה מסוקי קרב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורקים את הסיוע הישראלי בטורקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתוצאה מרעש האדמה נהרגו עד כה 570 בני אדם, ויותר ממאה ושמונים חולצו מההריסות. מוניר קרלוגלו, מושל מחוז ואן בו אירע האסון, אמר כי 3,000 בניינים קרסו או הפכו לא שמישים למגורים. הוא העריך כי 600 אלף בני אדם הושפעו מרעש האדמה, אך לא כולם נזקקים בשלב זה למגורים.

בישראל מקווים שהסיוע יסייע להפשיר במידת מה את היחסים המתוחים בין ירושלים ואנקרה. עם זאת, שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו, אמר שלשום כי טורקיה לא תשנה את "עמדתה העקרונית" כלפי ישראל. לדבריו, התנאים שהציבה אנקרה לפיוס עם ישראל עומדים בעינם - התנצלות ישראלית על הרג תשעת הפעילים הטורקים במהלך ההשתלטות על המשט לעזה במאי 2010, ופיצוי משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully