וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בטקס לרבין במליאה: "עמיר ניסה לרצוח שלטון העם"

פנחס וולף

9.11.2011 / 17:05

במלאת 16 שנים לרצח יצחק רבין, קיימה הכנסת ישיבת מליאה מיוחדת לזכר ראש הממשלה שנרצח על ידי יגאל עמיר. לבני: "עלינו להבין את מה שהוא הבין אז"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"מתנקש פוליטי איננו עוד רוצח שפל. הוא זה, המנוול המגלומן, שביקש לרצוח את שלטון החוק, את שלטון העם" – כך אמר היום (רביעי) יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בטקס מיוחד במליאה לציון 16 שנה לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין. "את חומרת פשעו אנו מחויבים לזכור בערנות ובחדות גם שש עשרה שנים אחרי". רק 67 חברי כנסת הגיעו לישיבה.

עוד בנושא
פרס בטקס לזכר רבין: ”עדיין יש גידולי פרא המזלזלים בחוק”
הקצין דורש הכרה בנכות: ”חליתי בעקבות רצח רבין”
פרס בטקס לזכרו של יצחק רבין: ”רב חובל בים סוער”

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין בדיון 40 החתימות, אוגוסט 2011. עומר מירון
"עלינו לזכור את חומר הפשע בערנות ובחדות". ריבלין/עומר מירון

ריבלין התייחס בדברים גם לפעולות האלימות של פעילי ימין קיצוני נגד פלסטינים באחרונה. "בשנים האחרונות אנו עדים למקרים קשים של פגיעה ברכוש, בבתי תפילה ובנפש, של פלסטינים, ישראלי ולא ישראלים. התופעה המכונה 'תג מחיר', היא אולי המבחן המובהק ביותר ליכולת שלנו ליישם את הלקח הדמוקרטי הכפול הזה. זהו לא 'תג' ולא 'מחיר', זהו טרור. אם אמנם הפושעים המנוולים, ששלחו ידם במסגד, בשדות ובמרעה הפלסטינים, בבתים וברכוש, ובגופם של פלסטינים, אם אמנם הם יהודים, הרי שזו 'טרור יהודי' שאין לכנותו בשם אחר".

"יצחק נרצח בפסגת הישגיו"

"הטרור הזה, כמו ההתנקשות ההיא, מזכיר לי את אותה השחצנות הבלתי נסבלת של אלה הבזים לחוק ולחברה שחוקקה אותו, ואת אותו הפחד ההוא מפני חורבן שבמו ידינו נמיט על עצמנו", המשיך ריבלין. "אני מאמין באמונה שלמה שציון כולה שלנו: חברון כתל אביב, ירושלים כנצרת. דווקא משום כך, אני אומר היום לכל אלה המבקשים לקדם פעמי משיח בנבואות שקר, בריצת רגליים להרע: זהו האיום הגדול ביותר על החזון הציוני".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה), אמרה כי "צריך להוציא מהלקסיקון את האמרה 'תג מחיר', הרי גם אם יגאל עמיר היה יכול, אין לי ספק שהוא היה מרסס בכיכר את המילה 'תג מחיר'". עוד היא הוסיפה כי "ישראל זקוקה למנהיגות שהעולם מכבד אותה, וסומך עליה. אני לא תמכתי ברבין, ולא הייתי בכיכר, אבל חשבתי אז כמו היום שצריך לסיים את הסכסוך".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בדיון כי "רבין עשה בחירה צלולה וחד-משמעית, כשבחר בנתיב של חזון מכונן, משותף, קולקטיבי-לאומי – לא לעשות לביתך, אלא לעשות למען הכלל. הוא בחר ב'אנחנו', ולא ב'אני'. גם הרצח שלו, רצח פוליטי, הוא תוצאה מרה ומזעזעת של הבחירה שבחר. אלא שעם השנים נזנח כמעט כל הדיון הערכי והפוליטי על תכלית חיינו כאן, ועל מהותם". היא הוסיפה כי "דור חדש ומופלא צמח כאן בשנים האחרונות. דור שהחליט שהמדינה שאנו משאירים לו אינה טובה מספיק. ילדי הפייסבוק, שעושים את ההיפך הגמור ממה שייעדו להם. ביום הכואב הזה, מותר וצריך לחוש תקווה. על המנהיגים לפעול למען העתיד, ועכשיו כשהרחוב אינו מופקר עוד, יש גם מי שיזכיר להם זאת".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully