וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס לזכרו של יצחק רבין: "רב חובל בים סוער"

טל שלו, כתבתנו המדינית

8.11.2011 / 22:01

נשיא המדינה נאם לזכרו של יצחק רבין, במלאת 16 שנים להירצחו: "דמותך תאיר בדפי התפארת של דברי הימים של עמנו". נכדתו של רבין הודתה לנשיא על היותו "המבוגר האחראי בסביבה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בטקס הממלכתי שנערך היום (שלישי) לרגל פתיחת אירועי הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין, במלאת 16 שנים להירצחו, נשא דברים נשיא המדינה, שמעון פרס. הנשיא פתח את דבריו בקריאה "יצחק, אני עומד כאן עם משפחתך, חבריך ונערים שדמותך היא אור לדרכם, ואנו חשים כאילו היה זה רק אתמול. נפרדנו ממך ולא ידענו כי זאת פרידה בלתי אפשרית. נפלת שדוד ודמותך תאיר בדפי התפארת של דברי הימים של עמנו כי היית רב חובל בים סוער".

יום הזיכרון ה-16 ליצחק רבין - כותרות אחרונות
עמיר פרץ: "צריך לעשות חיסול ממוקד ליגאל עמיר"
הממשלה מתכננת פיתוח אתר הקסטל - להנצחת רבין
עצרת הזיכרון ליצחק רבין נדחתה בשל מזג האוויר

תמונות מטקס רבין, במלוא 16 שנים במשכן הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה בנאומו היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא המשיך בדבריו והזכיר את אופיו של יצחק רבין, כשאמר כי היה מדובר באדם "ביישן ומשוכנע, מופנם ונחוש. מנהיג חסר מנוחה, הנע בין שלטי אזהרה מסביב ואינו אומר נואש. בקרבות הקסטל הקשים התגלית כמפקד, יצחק, וכישוריך הובילו אותך להיות רמטכ"ל אשר פיקד על הגדולה והמשמעותית ביותר במלחמות ישראל – מלחמת ששת הימים". הנשיא אף ציין את "קצירת היבול" של רבין בתור ראש הממשלה, כשהזכיר את הסכם השלום עם ירדן. "ידעת כי דרך השלום היא דרך קשה, זיהית סיכונים וסיכויים, כי 'השלום יוצר ביטחון', אמרת".

תמונות מטקס רבין, במלוא 16 שנים במשכן הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס עם נועה בן-ארצי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נכדתו של יצחק רבין, נועה בן-ארצי, אמרה בטקס כי היא איננה "הילדה הג'ינג'ית שאיבדה את סבא שלה במפתיע. אני אדם שלם ובוגר, ואפילו אמא בעצמי. אזרחית גאה במדינתי, בדרך כלל. ועדיין, הכל נפתח אצלי מחדש וגואה: כאב האובדן, עלבון הרצח, סופיות המוות, הכעס על הדברים שקרו ועל הדברים שלא קרו באותו הלילה". בסיום דבריה הודתה בן-ארצי לנשיא "על זה שאתה המבוגר האחראי שעוד נשאר בסביבה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, נשא היום דברים באירוע "נזכור בשירים", לזכרו של ראש הממשלה המנוח. הרמטכ"ל דיבר על רבין כעל "האבטיפוס של אותם 'יפי הבלורית והתואר', שעליהם אנו שרים עד היום – מנהיג חזק, ציוני ללא ציניות". הרמטכ"ל הוסיף כי יש "לזכור את דמותו המרשימה של יצחק רבין ואת נסיבות מותו הכאובות והמכעיסות, ואת כל שעשה עבור מדינת ישראל בתושביה. על כן, ניישם מורשתו ולא ניתן את לבנו לשכוח".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully