וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-950 מסתננים חדרו לישראל תוך פחות משבוע ימים

שיא חדש: קרוב ל- 1,000 מסתננים עברו את הגבול ממצרים לישראל מתחילת חודש נובמבר. מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה נרעש מהנתונים ופנה למזכיר הממשלה על מנת לעצור את התופעה המדאיגה

כ-950 מסתננים חצו את הגבול ממצרים מתחילת חודש נובמבר. מנתונים שהגיעו הבוקר (שני) לידי רשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי 620 מהמסתננים נכנסו לישראל רק בסוף השבוע האחרון. בעקבות נתונים אלה, פנה היום מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, למזכיר הממשלה, צבי האוזר, וביקש ממנו לקיים דיון דחוף בסוגיה במטרה לקדם פתרונות מידיים לעצירת התופעה.

בחודשים האחרונים עלה בצורה משמעותית מספר המסתננים, כאשר רק בחודש אוקטובר האחרון עמד המספר על כ-2,100. ברשות האוכלוסין וההגירה מסבירים כי רובם המכריע של המסתננים מגיע ממדינות אליהן לא ניתן כרגע להחזירם, עובדה המקשה על הטיפול בתופעה. עוד נמסר כי כיום לא קיימת כל פעולת הרתעה או ביצוע פעולות כמו האצת בניית הגדר וקידום משא ומתן לקליטת מסתננים שיסייעו להפחית את התגברות התופעה.

"בכל חודש אנו עדים לעוד ועוד מסתננים המגיעים לישראל ללא חשש", אמרו גורמים רשמיים ברשות האוכלוסין. לדבריהם, "רשות האוכלוסין מצדה ערוכה לביצוע אכיפה מיידית כנגד העסקה לא חוקית של מסתננים אולם מנועה מלעשות כן עד לבניית מתקן השהייה. המערכת חייבת להתעורר לפני שנמצא עצמנו במצב בו לא נוכל להתמודד עוד עם התופעה".

עוד בנושא תופעת המסתננים מגבול מצרים:
ח"כ זוארץ: המסתננים לארץ באים ממעוזי אל קאעדה
תופעה בגבול הדרומי: הצבא המצרי יורה במסתננים
ח"כ בן ארי לתושבי רמת אביב: "אמצו פליט סודני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully