וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זוארץ: המסתננים לארץ באים ממעוזי אל קאעדה

פנחס וולף

5.10.2011 / 11:36

יו"ר ועדת המשנה לסחר בנשים, אורית זוארץ מקדימה, טוענת כי יש להחמיר בענישה כלפי מי שמנסים להסתנן לישראל ממצרים. בסיור במתקן כליאה, התריעה: הם מגיעים ממקומות של איסלם קיצוני

מספר שיא של מסתננים חדרו מסיני לישראל בחודש אוגוסט - כ,2000 בני אדם. כך דיווח אתמול (שלישי) מפקד מתקן הכליאה סהרונים, גונדר משנה שמעון ביבס, בסיור של ועדת המשנה לסחר בנשים, בראשות חברת הכנסת אורית זוארץ מקדימה. ביבס אמר כי מבין כ-700 סודנים שיצאו מישראל עם הכרזת עצמאותה של דרום סודן, לאחר שקיבלו מענק יציאה בגובה 500 דולרים, כ-30 מהם חזרו לישראל באופן לא חוקי.

על פי הנתונים שהוצגו לוועדת המשנה, בספטמבר חצו 1271 איש את הגבול מסיני, פי שניים מהתקופה המקבילה אשתקד. על פי הערכות, למרות שבחודשי החורף האחרון ירד מאד מספר המהגרים הלא חוקיים מסיני, מספרם יגיע עד סוף השנה ל-15 אלף, יותר מכל שנה בעבר. 51% מהמהגרים מוצאם מאריתריאה ו32% מסודן, מדינות שהמהגרים באים מהן אינם מגורשים לארצם.

יתר המסתננים, בני 24 לאומים אפריקאים שונים, הורחקו מישראל או שהם מחכיים עדיין לגירוש. עד כה גורשו השנה 278 איש, לאחר שרואיינו, זוהו וטענותיהם לקבלת מקלט נפסלו.

"ישראל חייבת לבחון מחדש את מדיניותה שלא להרחיק מגבולותיה אנשים שמגיעים מאריתריאה ומסודן, החלטה שהייתה נכונה לפני ארבע שנים, אך חייבת להיבדק מחדש נוכח השינויים באפריקה", אמרה זוארץ. "נדהמתי לשמוע שהפליטים והמסתננים אינם עוברים כלל תשאול בטחוני, הם מגיעים ממדינות עוינות ועוברים דרך סיני, אזורים הידועים כמעוזי אל-קאעדה ואיסלם קיצוני. אני קוראת להתערבות מיידית של שר הביטחון ומערכת הביטחון ולהפסיק את הפקרת גבולנו הדרומי", התריעה. היא אמרה כי הוועדה בראשותה תקיים בתחילת מושב החורף של הכנסת דיון בנושא בהשתתפות כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר.

עוד באותו נושא:
כ-150 פליטים סודנים גורשו מישראל מרצונם
חשד: מנהיג פליטי אריתריאה איים על חיי שגריר ארצו
ישראל ודרום סודן כוננו יחסים, ומה עם הפליטים?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully