וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מנהיג פליטי אריתריאה איים על חיי שגריר ארצו

15.8.2011 / 19:24

היילה מנגסטים, פליט מאריתריאה, הכחיש בחקירתו כי איים להתנקש בשגריר ארצו בישראל במהלך שיחת טלפון. פליטים רבים מחו לאחרונה נגד המשטר באריתריאה, בה לא נערכו בחירות זה שנים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק)

פרסום ראשון: היילה מנגסטים, מראשי קהילת הפליטים של אריתריאה בישראל, נחקר היום (שני) בתחנת משטרת רמת גן בחשד שאיים על חיי שגריר אריתריאה בישראל, טספמרים טקסטה דבס, במהלך שיחת טלפון. מנגסטים זומן לחקירה בשעות הצהריים והוצא נגדו צו הרחקה משגרירות אריתריאה למשך 30 יום.

אזרחים אריתריאים בישראל מפגינים בחודשים האחרונים מול שגרירות ארצם במחאה על היעדר בחירות, הוצאות להורג ורדיפות פוליטיות של אזרחים באריתריאה ומחוצה לה הפליטים בישראל טענו פעמים רבות כי אנשי השגרירות מסתובבים בלבוש סמוי בתוך הקהילה, בעיקר באזור התחנה המרכזית החדשה, במטרה לאסוף מידע על פעילים פוליטיים, ואחר כך להפעיל לחץ עליהם ועל בני משפחותיהם במולדתם.

חוששים להגיע לשגרירות

מנגסטים ברח מאריתריאה והגיע לישראל לפני כשמונה חודשים. הוא סיפר לוואלה! חדשות כי ביום רביעי שעבר ניסה ליצור קשר טלפוני עם השגריר דבס, במטרה לעמת אותו עם טענות הפליטים, אך איש לא ענה לטלפון והוא השאיר הודעה קולית. הניסיון להביא למעצרו, אומר מנגסטים, הוא המשך ישיר של מדיניות השגריר לאורך שש השנים האחרונות במטרה לפגוע בפליטים. הוא הוסיף כי הפליטים האריתראים הגרים בישראל נמנעים מלחדש דרכון או לבצע כל פעולה ביורוקרטית בשגרירות נוכח החשש לרדיפה.

משגרירות אריתראה לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

עוד באותו נושא:
ישראל ודרום סודן כוננו יחסים, ומה עם הפליטים?
בישראל חיים 90 אלף עובדים זרים ו-35 אלף מסתננים
מבקשת המקלט הגיבורה: נאנסה ושיחררה את חבריה

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully