וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה קצרה, בלבול גדול: על השיבושים ברחבי הארץ

יהושע בריינר

7.11.2011 / 11:56

בנמל התעופה נתקלו נוסעים בדלפקים סגורים, ברכבת ישראל נמשכו השיבושים גם אחרי תום השביתה, ובאוניברסיטאות צבאו עשרות סטודנטים על השערים. כך חלפו ארבע השעות של השביתה הכללית

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, נועם אשל. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

השביתה הכללית אמנם נמשכה הבוקר (שני) ארבע שעות בלבד, אך נזקיה עדיין מורגשים ברחבי המשק. נמל התעופה בן גוריון הושבת בין 08:00 ל-10:00 ונוסעים רבים שהגיעו לטרמינל נתקלו בדלפקים סגורים - ובתורים ארוכים. מועיאד עבד, תושב כפר כנא, שטס לאיסטנבול ב-10:45, סיפר לפני טיסתו: "קמתי באמצע הלילה מודאג מאוד, וזה ממש הרס לי את החופשה. לא ישנתי כל הלילה, כי לא ידעתי אם הטיסה תתבטל או לא".

עוד על השביתה הכללית במשק:
השביתה במשק הסתיימה, עדיין ייתכנו שיבושים
השביתה במשק: איך היא תשפיע עליכם?
המגעים למניעת השביתה הסתיימו ללא תוצאות, בית הדין יכריע

עם זאת, בשדה ציינו שלאחר תום השביתה לא צפויים עוד שיבושים. קובי מור, מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמר: "התארגנו בצורה טובה, ועד השעה 08:00 לא היו שיבושים. כבר אתמול יצאה הודעה לחברות התעופה שיתארגנו בהתאם ויקדימו את הטיסות, ומי שהיה צריך להמריא המריא כבר". לדבריו, לא צפויים שיבושים בהמשך היום.

"לחץ של הופעת רוק בכניסה לאוניברסיטה"

ברכבת ישראל העריכו שצפויים עיכובים בתנועת הרכבות, אף שהשביתה הסתיימה. דוברת רכבת ישראל, לירן גורדון, אמרה כי "זה תלוי תוך כמה זמן יגיעו עובדי הרכבת לעבודה, מקווים לחזור כמה שיותר מהר".

תנועת האוטובוסים לא נפסקה לחלוטין גם במהלך שעות השביתה, וכעת היא שבה אט-אט לפעילות סדירה. מחברת "דן" נמסר כי "היו שיבושים רבים בתנועת האוטובוסים של דן, שחוזרים עתה לעבוד כסדרם".

באוניברסיטאות, ששבתו גם כן, נרשמה צפיפות רבה לאחר השעה 10:00, עם התחדשות הלימודים. ענת, סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, סיפרה: "הגעתי לאוניברסיטה ברבע לעשר, ולמעלה ממאה סטודנטים צבאו על השער וישבו ליד הכניסה. בכמה דקות לעשר כולם הצטופפו ודחפו, נדחפו בכניסה כאילו זו הופעת רוק. מישהו לידי אמר למאבטחים שאם מישהו היה רוצה להתפוצץ כאן, הוא היה עושה את זה בתור - ולא בפנים". כדי להקל במעט על הדוחק, אגודת הסטודנטים באוניברסיטה ביקשה מהסגל להתחשב בסטודנטים שאיחרו או נעדרו בגלל השביתה.

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully