וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במשק: איך היא תשפיע עליכם?

ההסתדרות הכריזה כי תשבית ממחר את המשק במחאה על העסקת עובדי הקבלן הרבים במגזר הציבורי. מי שובת? אילו שירותים יינתנו ואילו לא? מי ייפגע? כל התשובות בפנים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אם לא תהייה התפתחות של הרגע האחרון, תשבית מחר (שני) ההסתדרות את המשק. הבוקר פרסמה ההסתדרות את רשימת המוסדות והגופים במשק שצפויים להיכלל בשביתה הגדולה. אבל איך תשפיע השביתה על חיי האזרחים?

השביתה הכללית - כותרות אחרונות:

משתתפים בשביתה: הנמלים, הבנקים והאוניברסיטאות
השביתה בתוקף: ההסתדרות והאוצר לא הגיעו להבנות
ההסתדרות: שביתה למען עובדי הקבלן מיום שני

בין השובתים נמצאים גם גופי התחבורה הציבורית השונים. עובדי רכבת ישראל ועובדי חברות האוטובוסים ישבתו ולא תהייה תחבורה ציבורית כלל. כמו כן ישבתו גם עובדי נמל התעופה בן גוריון החל מהשעה 8:00 בבוקר. ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים להתעדכן מול חברות התעופה השונות ובאתר הרשות לגבי זמני הטיסות. גם נמלי הים של ישראל באשדוד ובחיפה יושבתו ולא תתקיים פריקה וטעינה של סחורות.

במערכת החינוך תפגע השביתה בעיקר בגני הילדים. זאת מכיוון שהסייעות המועסקות על ידי העיריות תשבות. הגנים יופעלו רק במידה והורים יתנדבו להחליפן. הלימודים בבתי הספר יתקיימו אך עובדי המנהלה והניקיון ישבתו ולכן צפויים שיבושים בתפעול השוטף של בתי הספר. באוניברסיטאות ישבתו עובדי המנהלה. גם אנשי הסגל הזוטר, הבכיר והסטודנטים הכריזו כי ישבתו. השביתה כוללת את כל האוניברסיטאות מלבד הטכניון וחלק מהמכללות. בין המוסדות השובתים יהיו סמינר הקיבוצים, אורנים, ספיר, שנקר, בצלאל, תל חי, אוהלו, עמק יזרעאל ואחווה בדרום.

כמו כן לראשונה יצטרפו לשביתה גם הבנקים והרשות לניירות ערך – סניפי הבנקים יהיו סגורים ולא יתקיים המסחר בבורסה. גם במשרדי הממשלה השונים, לשכות התעסוקה, המוסד לביטוח לאומי, מנהל מקרקעי ישראל, רשות ההגירה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ישבתו העובדים. בתי החולים הממשלתיים והעירוניים יעבדו במתכונת חירום בלבד ומד"א יענה רק לקריאות חירום והצלת חיים.

בנוסף צפויים לשבות גם עובדי הרשויות המקומיות ועובדי העירייה בתל אביב, ירושלים וחיפה ולכן לא יסופקו שירותי העירייה לאזרחים – לא יהיה פינוי אשפה, חלוקת דו"חות וכדומה. יינתנו שירותי חירום והצלה בלבד. חברת החשמל תפעל במתכונת שבת ועובדיה יעכבו טיפול בתקלות. גם ארגון פרקליטי המדינה יצטרף לשביתה הכללית: הפרקליטים לא ישתתפו בדיונים, למעט במקרים חריגים שתאשר ועדת החריגים של הארגון. השביתה תכלול גם את מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב, תיאטרות הבימה, הקאמרי ובית לסין, הטלוויזיה החינוכית, קרן קימת לישראל ומפעל הפיס. בז"ן, חברת החשמל וחברת מקורות יעבדו במתכונת שבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully