וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה ביוון: ממשלת אחדות, בחירות בפברואר

יו"ר האופוזיציה סמאראס וראש הממשלה פפנדראו הצליחו להגיע להסכמה, בעוד שהלחץ מצד האיחוד האירופי הולך וגובר. הבוקר ייפגשו הצדדים שוב, כדי להכריע מי יעמוד בראש הממשלה הזמנית

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, ויו"ר האופוזיציה, אנטוני סמאראס, הגיעו אמש (ראשון) להסכמה על הקמת ממשלת אחדות זמנית, במטרה לאשר את תכנית החילוץ הכלכלית שהאיחוד האירופי מתכוון להעניק למדינה, בניסיון להימנע מקיום בחירות בזק. בשלב זה, לא ברור מה משמעות הצעד באשר למשאל העם המתוכנן במדינה. בתוך כך, בהודעה שיצאה ממשרד האוצר היווני, נאמר כי הושגה הסכמה על מועד לבחירות - ואלה יתקיימו ב-19 לפברואר.

משבר ביוון - כותרות אחרונות
יוון: מגעים להקמת ממשלת אחדות על רקע המשבר
ממשלת יוון שרדה הצבעת אי-אמון נוספת
ממשלת יוון עומדת ליפול? שיחות על ממשלת מעבר

אחרי כמה שעות של דיונים, הצדדים הצליחו להגיע להסכם, במטרה לפתור את הקיפאון בו הייתה שרויה המדינה, שלא הצליחה להגיע להכרעה לגבי חבילת הסיוע. תמורתה, תיאלץ יוון לקצץ קיצוצים נרחבים בתקציבה. פפנדראו כבר הודיע כי לא יעמוד בראש הממשלה הבאה, והצדדים טרם הגיעו להכרעה בדבר זהותו של ראש הממשלה הזמני. מלשכת הנשיא נמסר כי "מחר ייפגשו שוב ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה, כדי להגיע להסכמה אודות זהות העומד בראש הממשלה עד לבחירות".

המגעים נערכו על רקע לחץ מצד האיחוד האירופי, שדרש מיוון להציג תוך 24 שעות מתווה להקמת ממשלת אחדות שתאפשר את קבלת חבילת הסיוע. נציב האיחוד האירופי לכלכלה ולעניינים מוניטריים, אולי רן, אמר מוקדם יותר כי שרי האוצר של מדינות אירופה מחכים בקוצר רוח לשמוע על תכנית לאיחוד הממשלה ביוון, ומצפים לשמוע אותה מעמיתם היווני, אוונגלוס וניזלוס, ששמו הועלה כמנהיג האפשרי של ממשלת האחדות הזמנית. "קראנו לאיחוד ביוון, ואנחנו עדיין משוכנעים שזו הדרך להשיב את הביטחון לכלכלת המדינה - ולאפשר ליוון לעמוד בהתחייבויותיה", אמר רן.

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully