וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יוון שרדה הצבעת אי-אמון נוספת

5.11.2011 / 3:56

על רקע המשבר הכלכלי ביוון צלח ראש ממשלת יוון גם הפעם את הצבעת אי האמון בממשלתו. כעת מפנה ג'ורג' פפנדראו את מאמציו לשם הקמת ממשלת אחדות: "קואליציה תמנע העמקת המשבר הכלכלי"

ממשלת יוון שרדה לפנות בוקר (שבת) הצבעה נוספת של אי-אמון בראש הממשלה, ג'ורג' פפנדראו, ברוב של 153 מתוך 300 חברי הפרלמנט. הישרדותה של הממשלה למעשה מעידה על הבעת תמיכת חברי הפרלמנט בתכנית הכלכלית הנגזרת מתוכנית החילוץ האירופית, שנועדה לייצב את האירו ולמנוע את חדלות פירעון החוב של יוון.

שעות אחדות לפני קיום הצבעת אי-אמון אמר פפנדראו כי יש לבחון הקמת ממשלת אחדות, זאת לאחר שנכשלה תכניתו לקדם משאל עם על חבילת הסיוע הכלכלית של האיחוד האירופי. "הדבר האחרון שמעניין אותי הוא המשרה שלי. לא אכפת לי אף אם לא אבחר שנית", אמר פפנדראו בדברים שנשא בפני חברי הפרלמנט דקות לפני קיום ההצבעה. הוא הוסיף כי "הגיעה העת לחדש את המאמצים. מעולם לא ראיתי את הפוליטיקה כמקצוע".

זמן קצר לאחר קיום ההצבעה בפרלמנט, הודיע גורם בכיר במשרדו של פפנדראו כי בכוונת ראש הממשלה להיפגש במהלך היום עם נשיא המדינה, קרלוס פאפוליאס, על מנת לדון בהקמת ממשלת אחדות עם מפלגות האופוזיציה במדינה. לדברי פפנדראו, הרכבת ממשלת אחדות תסייע להגביר את התמיכה בתכנית הכלכלית, שאמורה למנוע את העמקת המשבר, שעשוי לפגוע גם בכלכלות החזקות של הגוש האירופי.

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו. רויטרס
"מעולם לא ראיתי בפוליטיקה מקצוע" ג'ורג' פפנדראו/רויטרס

ביום חמישי האחרון דווח ברשת BBC כי בכוונת פפנדראו להתפטר, בעקבות דיון החירום של ממשלתו שכינס, לנוכח הלחץ שהפעילו עליו מנהיגי אירופה לבטל את משאל העם בנוגע לתכנית הסיוע הכלכלית. המשאל עורר התנגדות רבה ביוון, גם בקרב מפלגתו של פפנדראו, וכ-30 חברי מפלגה שלחו לו מכתב בו הם דורשים לבטלו ולהקים ממשלת אחדות.

בתחילת השבוע שעבר הודיעו מנהיגי הכלכלות החזקות בגוש היורו, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, כי משאל העם שמתכנן לקיים פפנדראו יכריע אם יוון תישאר בגוש היורו. כמו כן, התחייבו המנהיגים לא להעניק ליוון את השלב הבא בחבילת הסיוע עד שיתבררו תוצאות משאל העם. "חשיבות משאל העם היא בשאלה האם יוון מעוניינת להישאר בגוש היורו - כן או לא", אמרה מרקל.

בישיבת חירום של הקבינט היווני הצביעו השרים בממשלה פה אחד בעד קיום המשאל. "משאל העם יעניק מנדט ברור לנקיטת צעדי הצנע אותם דורש גוש האירו", אמר פפנדראו לקבינט. עם זאת, התוכנית עוררה התנגדות רבה וחששות כי ממשלתו של פפנדראו לא תצליח להתמודד עם הצבעת האמון בפרלמנט. חלק מחברי ממשלתו של פפנדראו, כולל שר האוצר אוונגלוס וניזלוס, לא ידעו על תוכניתו לקיים משאל-עם. וניזולוס אף אמר לאחר מכן כי הוא מתנגד בכל תוקף לרעיון. האופוזיציה, מצדה, קראה לקיום בחירות, בטענה כי משאל העם יסכן את חברותה של יוון באיחוד.


עוד על המשבר ביוון:
ממשלת יוון עומדת ליפול? שיחות על ממשלת מעבר
כינוס חירום ביוון, פפנדראו מאיים להתפטר
האם אזרחי יוון יסכלו תכנית החילוץ האירופית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully