וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר שטייניץ: השבתת המשק מיותרת ומסוכנת

"אנחנו מוכנים לעשות תיקון דרמטי בתנאים ובשכר", אך לא צעדים שיפגעו בכלכלת המדינה", אמר השר בראיון לערוץ 2 על רקע ההשבתה שתחל ביום שני. "להפסיק הדיון הציבורי על אירן"

על רקע איום ההסתדרות להשבית את המשק החל מיום שני במחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן, אמר הערב (שבת) שר האוצר, יובל שטייניץ, בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי השביתה היא מיותרת. שטייניץ הוסיף כי שביתה עלולה לסכן את החברה והכלכלה בישראל, במיוחד על רקע התרסקותה הכלכלית של אירופה. בנוגע לתנאיהם של עובדי הקבלן אמר כי "כל סוגיה ומחלוקת בסוף נפתרה", וכי "אנחנו מוכנים לעשות תיקון דרמטי בתנאים ותיקון משמעותי בשכר, אך לא צעדים שיפגעו בסופו של דבר בכלכלת המדינה".

עוד באותו נושא:
ההסתדרות: שביתה למען עובדי הקבלן מיום שני
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"

"יו"ר ההסתדרות עיני גילה אחריות ובגרות בתקופת כהונתי, עד עכשיו. גם הוא מבין שאנחנו לא בתקופה רגילה, ושהסכנה לחברה גדולה מאוד. יש לי תקווה כי שני הצדדים מסכימים שהמצב טעון תיקון, שיש פה עוול גדול. אנחנו עוד לא יודעים מראש מה הוא יהיה", אמר שטייניץ בראיון, והוסיף כי חל תיאום מלא בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדבר המוכנות ללכת לקראת יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אך יחד עם זאת "אי אפשר לחזור 30 שנים אחורה ולהיות המדינה היחידה בעולם בה במקום שחברות חיצוניות יתנו שירות, נהיה עם משק קשיח. אנחנו גם צריכים לדאוג לגמישות הניהול בסקטור הציבורי".

"להפסיק את מחול השדים בנושא אירן"

עיני ייפגש הערב עם ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, בניסיון למנוע את השביתה. שטייניץ ועיני נפגשו אתמול על מנת להגיע להבנות בנושא, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, כך דווח בגלי צה"ל. בהסתדרות דורשים לצמצם משמעותית את מספר עובדי הקבלן במגזר הציבורי, ואילו האוצר מתנגד לקליטה ישירה ומציע לפעול לשיפור תנאי העובדים.

השביתה הצפויה תשבש בעיקר את השירותים במגזר הציבורי. בזמן השביתה לא יתקיימו המראות מנתב"ג, נמלי הים לא יפעלו ושירותי הרכבת ישותקו (האוטובוסים יפעלו כרגיל), בתי החולים הציבוריים יפעלו במתכונת מצומצמת, מרפאות שירותי בריאות כללית יהיו סגורות לקהל, וגם משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, משרדי הרישוי, לשכות העבודה ומנהלות האוניברסיטאות יושבתו.

בראיון בערוץ 2 נדרש שטייניץ גם לסוגיה הבוערת שעל סדר היום בימים האחרונים – תקיפה ישראלית לעיכוב תכנית הגרעין של אירן. שטייניץ אמר בנושא כי "אנחנו קרובים יותר לאופציה הצבאית מאשר למדינית", אך יחד עם זאת ציין כי דיון ציבורי באופציות עתידיות מהווה "פגיעה חמורה בכל הנורמות". שטייניץ רמז בדבריו אודות הפרסומים כי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, וראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הם שהדליפו את כוונת ישראל לתקוף באירן ואמר כי " יש פה ניסיון, אולי של בכירים לשעבר, לפגוע בדמוקרטיה ובממשלה", וכי "חובת הסודיות חלה על הגנרל כמו על הטוראי". שטייניץ הוסיף כי "את מחול השדים, ההדלפות, המניפולציות, את הניסיון לפגוע ביכולתו של הדרג המדיני לבצע החלטות יש להפסיק", לדבריו, מעולם לא היו דיונים "מעמיקים ואחראיים" בנושא כמו בתקופתו של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully