וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "דו"ח סבא"א המתוכנן - חסר בסיס ומפוברק"

שר החוץ של אירן סאלחי התייחס לפרסומים לפיהם בדו"ח שיפורסם השבוע יובהר שתכליתה של תכנית הגרעין היא צבאית, ואמר כי אם יפורסמו "ההוכחות" לכך - יוכח שסבא"א אינה אובייקטיבית

אירן משיבה מלחמה: יממה לאחר הפרסומים לפיהם דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שיפורסם השבוע, יכלול מסמכים והוכחות לכך שתכליתה של תכנית הגרעין האירנית היא צבאית, אמר היום (שבת) שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, כי "המסמכים הללו הינם חסרי בסיס ומזויפים". במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם שר החוץ של בורונדי בטהרן, הוסיף סאלחי כי אם סבא"א אכן תפרסם את המסמכים, תוטל בספק מידת עצמאותה וחוסר הפניות שלה. לדבריו, "כולם יבינו כי הסוכנות מושפעת על ידי כמה מהמעצמות".

עוד באותו נושא:
"דו"ח האו"ם יקבע: תכנית הגרעין של אירן - צבאית"
ברק: "כרגע לא דנים בפעולה צבאית נגד אירן"
"ארצות הברית חוששת שישראל תתקוף צבאית את אירן"

אירן: החל תהליך הפעלת הכור האטומי בבושהר. רויטרס
דו"ח סבא"א יוכיח קשר צבאי לתכנית? הכור בבושהר/רויטרס

דיפלומטים הבקיאים בדו"ח סבא"א סיפרו אמש לסוכנות הידיעות AP כי בין היתר, ייכללו בדו"ח ממצאים חמורים, שיועילו במסע שכנועים במערב, ובמועצת הביטחון של האו"ם, לגיבוש צעדים חמורים נגד אירן, ובכלל זה תקיפה צבאית. כמה מהדיפלומטים, שביקשו שלא להזדהות בשמם, הם חברים במשלחות הבינלאומית למטה סבא"א בווינה. לדבריהם, הדו"ח יכלול בין היתר צילומי לוויין של "מתקן מתכתי בגודל אוטובוס", שסבא"א חושדת כי אירן מבצעת בו ניסויים בראשי נפץ. המתקן ממוקם בסמוך לבסיס צבאי בפרצ'ין, כמה עשרות קילומטרים מטהרן. עוד נמסר כי הדו"ח יעסוק בנושאים שהציבור טרם נחשף אליהם, ויכלול גם פרקים שבהם ייבחנו שוב מתקנים שנחשפו בדו"חות קודמים.

"גורמים זרים סייעו לאירן"

הדו"ח, אמרו הדיפלומטים, יכלול נספח מיוחד בן 12 עמודים, ובו מידע המצביע על כך שתכנית הגרעין האזרחית של אירן נועדה לסלול את הדרך להשגת נשק גרעיני. בין היתר, דווח כי יכללו בדו"ח עדויות מפי גורמים ביותר מעשר סוכנויות ביון מרחבי העולם, המצביעות על כך שמהנדסים אירנים מתכננים טילים באמצעות מודלים ממוחשבים. עוד דווח כי הדו"ח יצביע על שני "גורמים זרים" - כנראה ממשלות או ארגונים אחרים - שסייעו לאירן בתכנית הגרעין, וכי אירן נעזרה ב"גורמים מהשוק השחור" הקשורים למדען הפקיסטני עבד אל-קאדר חאן, הנחשב לאבי תכנית הגרעין הצבאית של ארצו. השבוע פורסם כי אותו מדען סייע, לכאורה, בתכנון מתקן גרעיני בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully