וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "כרגע לא דנים בפעולה צבאית נגד אירן"

בראיון לרשת CNN אמר שר הביטחון אהוד ברק כי כאשר ייערכו דיונים על תקיפה באירן - הם לא ייראו כפי שהדברים נראים כיום. "אירן גרעינית תשנה כללי המשחק - כל האופציות על השולחן"

"אני לא חושב שאנחנו נמצאים כרגע בשלב בו אנחנו דנים בפעולה צבאית כלשהיא", כך אמר אמש (שישי) שר הביטחון אהוד ברק בראיון לרשת CNN. בתכניתו של מקס פוסטר אמר ברק כי "גם כאשר כן נדון בזה, אני לא חושב שהדיונים צריכים יהיו להיראות כפי שאנחנו מדברים כיום".

עם זאת סירב ברק לפרט אודות הדיונים הנערכים בנושא בישראל. "זה לא נושא לדיונים מול מצלמות", אמר ברק. "זהו דיון שמתנהל בקרב הציבור בישראל, כמו גם כאן בארה"ב – וטוב שכך". לדברי ברק "יש בישראל דיון בנושא במשך שנים. אנחנו תמיד מעדיפים לפתור בעיות בדיפלומטיה אבל כשאנחנו רואים את האירנים מתקרבים למטרתם – אף אופציה אינה יורדת מהשולחן".

האם התקשורת צריכה לדווח על התקיפה באירן? הצביעו בפייסבוק

ברק הדגיש כי אירן גרעינית תביא לשינוי דרמטי במזרח התיכון. "היא תביא לקץ כל שאיפה לפירוז מנשק אטומי באזור ותהווה גורם מאיים על כל הגורמים הנתונים להשפעתה", טען ברק. לדבריו, "אירן תיפץ טרור – הם כבר מפיצים טרור ברחבי האזור. נשק גרעיני יספק להם סוג של חסינות – מהסוג ממנו נהנית צפון קוריאה. בסופו של דבר הם לא מייצרים בובות ברבי אלא נשק גרעיני וטילים שיגיעו בתוך עשור לא רק לרחבי המזרח התיכון אלא גם לאירופה".

עוד אמר ברק כי בהתמודדות מול האיום האירני על הקהילה הבינלאומית לגלות נחישות רבה. "נחישות הקהילה הבינלאומית חיונית לפתרון האיום, בין אם מדובר בהטלת סנקציות, פיתרון דיפלומטי אחר או פיתרון כלשהו", אמר ברק.

הגרעין האירני - כתבות נוספות:

"דו"ח האו"ם יקבע: תכנית הגרעין של אירן - צבאית"
הנשיא פרס: אפשרות לתקיפה צבאית באירן - קרובה מתמיד
"ארצות הברית חוששת שישראל תתקוף צבאית את אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully